امام جمعه یزد:

زمینه پرداخت الکترونیک زکات فطره در یزد فراهم شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد خواستار فراهم کردن زمینه پرداخت الکترونیک زکات فطره در استان شد.

به گزارش یزدی نیوزآیت‌الله محمدرضا ناصری در جلسه شورای زکات استان یزد اظهار داشت: عید فطر در راه است و مردم باید زکات فطره پرداخت کنند بنابراین لازم است شرایط لازم برای پرداخت الکترونیک آن فراهم شود.

 
وی افزود: در صورتی امکان باید زیرساخت‌های پرداخت الکترونیک هر چه سریع‌تر پرداخت شود تا مردم علاوه بر واریز به صندوق‌ها، گزینه دیگری نیز داشته باشند.
 
ناصری خاطرنشان کرد: باید توجه جدی نیز به بحث امنیت سیستم و در نظر گرفتن راهکارهایی برای جلوگیری از کلاهبرداری سودجویان از مردم انجام شود.
 
امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه صندوق‌ها نباید به صورت کامل حذف شوند، بیان کرد: در صورتی که این سیستم به درستی انجام شود و مردم هم از آن اطلاع کافی داشته باشند، تعداد صندوق‌ها تا کمتر از نصف هم می‌رسد.
 
ناصری ادامه داد: در کنار صندوق‌ها هم اگر روحانیون و یا افرادی که آشنایی کامل به مسائل دینی دارند حضور داشته باشند، می‌توانند مسائلی دینی مرتبط با زکات و برخی مسائل مربوطه را به مراجعه کنندگانی که سوال دارند، پاسخ دهند.
 
امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه مصارف زکات به ویژه زکات مستحبی باید برای رفع مشکلات فقرا انجام شود، عنوان کرد: اولویت اصلی به ویژه در شرایط فعلی که وضعیت اقتصادی مردم خوب نیست باید زکات در مواردی که معیشت مردم و مشکلات مالی آنها را برطرف می‌کند هزینه کرد.
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..