‌‌۱۱۸ پروژه مخابراتی با سرمایه‌گذاری ۲۲۴ میلیارد ریال در استان یزد به بهره‌برداری می‌رسد‌

سرپرست مخابرات ‌یزد با بیان اینکه پهنای باند اینترنت وارداتی به مخابرات و همراه استان ‌بسیار مطلوب است، گفت: ۱۱۸ پروژه مخابراتی با سرمایه‌گذاری ۲۲۴ میلیارد ریال ‌هفته ارتباطات در ‌یزد به بهره‌‌برداری می‌رسد.

به گزارش یزدی نیوز محمد رضا زارع در دیدار کارکنان مخابرات استان یزد با آیت الله محمد رضا ناصری یزدی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با بیان اینکه نقش ارتباطات در سطح جهان بی بدیل و منحصر به فرد است اظهار داشت: مخابرات فراهم کردن زیرساخت‌های باکیفیت و مناسب را برای ارتباطات برعهده دارد.

 
سرپرست مخابرات استان یزد با اشاره به اینکه یزد از نظر جمعیت در کشور رتبه ۲۴ را دارد ولی از نظر ضریب نفوذ تلفن ثابت رتبه چهارم و ضریب نفوذ تلفن همراه رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داده است گفت: منصوبه تلفن ثابت در استان یزد ۶۸۰ هزار دستگاه است که حدود ۱۰ هزار دستگاه آن در سال گذشته صورت پذیرفت.
 
وی خاطرنشان کرد: مشغول به کار تلفن ثابت در استان یزد ۵۳۰ هزار دستگاه است که ۱۵ هزار دستگاه آن در سال گذشته انجام گرفت.
 
زارع با اشاره به اینکه ۱۲۶ مرکز مخابراتی در استان یزد به فیبر نوری متصل هستند افزود: پروژه توسعه زیر ساخت استانی بین مراکز یکی از طرح‌هایی بود که طی دو سال گذشته دنبال کردیم که سال گذشته به پایان رسید و امکان ارائه خدمات هم به خود و هم دیگر اپراتورها فراهم شده است.
 
سرپرست مخابرات استان یزد با بیان اینکه مشغول به کار تلفن همراه دائمی در استان حدود ۳۴۰ هزار سیم کارت است تصریح کرد: سیم کارت‌های تلفن همراه اعتباری هم در استان یزد یک میلیون و ۱۰۰ هزار دستگاه فعال دارد که جمع کل خطوط تلفن فعال در استان به رقم ۳۱ میلیون و ۴۴۷ هزار می‌رسد.
 
وی تعداد منصوبه شبکه دیتا تجاری در سطح استان یزد را ۸ هزار و ۵۰۰ دستگاه و دیتای خانگی را ۱۴۷ هزار دستگاه عنوان کرد و گفت: دیتای مشغول به کار تجاری ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه و مشغول به کار دیتای خانگی ۱۱۴ هزار دستگاه در سطح استان یزد است.
 
 
زارع با اشاره به اینکه پروژه فیبر در منازل در دو سال گذشته در استان یزد دنبال کردیم افزود: فیبر در گذشته تا نزدیک منازل بوده ولی امروزه به داخل منازل برده می‌شود و یک دیتا با کیفیت بسیار مطلوب را در اختیار مصرف کننده قرار می‌دهد که ۸۹۶ مشترک در استان داریم که ۳۱۲ مشترک مربوط به سال گذشته است.
 
سرپرست مخابرات استان یزد با بیان اینکه ۱۲۱ ارگان در استان یزد به فیبر نوری متصل هستند اظهار داشت: تعداد زیادی از ارگان‌ها در استان یزد از طریق فیبر و غیر فیبر به دیتا متصل هستند و از آن بهره‌مند هستند.
 
وی با اشاره به اینکه پهنای باند اینترنتی که وارد استان می‌شود در شرکت مخابرات ۲۰ گیگابایت و همراه اول ۴۰ گیگابایت است خاطرنشان کرد: این میزان پهنای باند اینترنت وارداتی به مخابرات و همراه در حالی است که مصرف ما در استان کمتر از ۱۰ گیگابایت است.
 
زارع به تعداد اتمام یافته پروژه‌های مربوط به شرکت مخابرات در استان یزد گفت: سال گذشته ۵۵۹ پروژه با مبلغی بالغ‌بر هزار میلیارد ریال به اتمام رسید و در هفته ارتباطات ۱۱۸ پروژه با سرمایه گذاری بالغ‌بر ۲۲۴ میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..