فرماندار ابرکوه:

گردشگری باید برای مردم ابرکوه به درآمدزایی منجر شود

فرماندار ابرکوه با اشاره به اینکه گردشگری در صورتی توسعه می‌یابد که برای مردم درآمدزایی داشته باشد، گفت: باید راهکارهای درآمدزایی اصولی از حضور گردشگران در ابرکوه تبیین شود.

به گزارش یزدی نیوز محمد کاظمی‌نسب در جلسه کارگروه پرورش و توسعه صنعت اسب در ابرکوه با اشاره به ظرفیت‌های بسیاری که در زمینه گردشگری در شهرستان ابرکوه وجود دارد، اظهار داشت: باید بتوانیم از این ظرفیت‌ها که برخی از آنها در کشور بی‌نظیر است، برای مردم راهی برای کسب درآمد و ایجاد ارزش افزوده فراهم شود.

 
وی عنوان کرد: شهرستان ابرکوه در میانه مثلث گردشگری یزد، اصفهان و شیراز قرار گرفته و این موقعیت، شرایط را برای توسعه صنعت گردشگری در این شهرستان مناسب‌تر کرده است.
 
کاظمی‌نسب تصریح کرد: باید اقداماتی انجام شود که درآمدهای گردشگری به این شهرستان سرازیر شود زیرا به جز موقعیت جغرافیایی ابرکوه، آثار تاریخی و طبیعی ارزشمندی نظیر سرو ۴۵۰۰ ساله ابرکوه، خانه آقازاده، خندق‌های سنگی و … نیز در این شهرستان قرار گرفته است.
 
وی خاطرنشان کرد: به رغم این همه ظرفیت و ویژگی که در ابرکوه وجود دارد و به طور قطع می‌تواند برای گردشگران داخلی و خارجی جذاب باشد، مردم این شهرستان هنوز نتوانسته‌اند آنگونه که باید، از درآمدهای گردشگری منتفع شوند.
 
فرماندار ابرکوه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صنعت پرورش اسب در ابرکوه اظهار داشت: صنعت گردشگری اسب به عنوان یکی از رویکردهای توسعه گردشگری بسیار مهم است و باید از جوانب مختلف مورد بررسی و توجه قرار گیرد.
 
وی رویکردهای متعدد را در کسب درآمد گردشگری بسیار مؤثر دانست و افزود: باید رویکردهای متعدد و متنوعی در ابرکوه به وجود آید و با اتصال این رویکردها به هم و جلوگیری از انقطاع آن، زمینه حضور و اسکان گردشگران را در ابرکوه برای کسب درآمد در این شهرستان به وجود آوریم.
 
کاظمی‌نسب، برگزاری جشنواره اسب را نیز در معرفی این صنعت بسیار اثرگذار دانست و بیان کرد: با برگزاری این جشنواره می‌توانیم فرصت بسیار خوبی برای گردشگری در این شهرستان ایجاد کنیم.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..