استاندار یزد در مراسم معارفه مدیرکل راه و شهرسازی؛

بر اساس ضرورت های واقعی نیازمند توسعه راه ها در استان هستیم/ تقویت مشارکت مردم در سرمایه گذاری های زیرساختی

« محمدعلی طالبی» با تاکید بر تقویت مشارکت مردم در سرمایه گذاری های زیرساختی مطرح کرد: بر اساس ضرورت های واقعی نیازمند توسعه راه ها در استان هستیم.

به گزارش یزدی نیوز مراسم تکریم « محمدرضا نقصان محمدی» و معارفه « رضا یادگاری» مدیرکل راه و شهرسازی استان با حضور « محمدعلی طالبی» استاندار یزد، « مهران کفاش » معاون حقوقی،امور مجلس و استان های وزیر راه و شهرسازی ، « محسن صادقیان» معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد و جمعی از مسئولان ملی و استانی در مجموعه راه و ما برگزار شد.

استاندار یزد با قدرانی از تلاش ها و دستاوردهای مدیر کل سابق راه و شهرسازی استان، بیان کرد:نوع نگاهی که به اداره کل راه و شهرسازی در استان و  کشور وجود دارد،جایگاه این حوزه را بسیار با اهمیت می کند.
«محمدعلی طالبی» افزود: اداره کل راه و شهرسازی مسئولیت و نقش آفرینی مهمی  در توسعه و پیشرفت استان به لحاظ تامین زیرساخت ها دارد و این در حالیست که در بخش راه به عنوان یکی از اصلی ترین حوزه ها با وجود  پیشرفت و اقدامات  صورت گرفته، هم چنان نیازمند برنامه های توسعه ای هستیم.
"طالبی" اظهار داشت: کمبود ها و حساسیت های زیادی نسبت به حوزه راه در استان یزد وجود دارد و علی رغم اینکه استانی برخوردار هستیم  اما مبحث "راه" به یکی از مسائل اجتماعی طی سال های اخیر تبدیل شده و حتی مواردی بعد امنیتی به خود گرفته است.
وی گفت: بر این اساس هم چنان نیازمند توسعه راه ها بر مبنای ضرورت های واقعی در استان هستیم و در بعضی بخش ها نیاز اجتناب ناپذیری برای توسعه راه ها  وجود دارد.
عالی ترین مقام اجرایی استان خاطرنشان کرد: استان یزد در حوزه شهرسازی و تامین زمین  نیازمند تحرکی ویژه است زیرا  در بخش مسکن هم چنان ظرفیت بسیار خوبی برای کار و فعالیت وجود دارد و پویایی در این قسمت برای شرایط اقتصادی فعلی می تواند موجب تحرک در بسیاری از بخش های اقتصادی شود.
"طالبی" افزود: لازم است در تامین زمین برای نیازهای ضروری استان و  بخش های تولید، گردشگری ، خدمات و سایر موضوعات، اداره کل راه و شهرسازی زمینه سازی و برنامه ریزی موثری انجام دهد.
استاندار یزد بیان کرد: در شرایط فعلی و با توجه به مسائل پیش روی کشور باید موضوع تقویت مشارکت مردم مورد توجه قرار گرفته و در این راستا زمینه سازی های لازم صورت گیرد زیرا با توجه به کمبود اعتبارات دولتی و سرمایه گذاری هایی که باید توسط دولت انجام شود، نیازمند حضور مردم و مشارکت فعالانه آنها در همه عرصه ها هستیم.
وی اظهار داشت: امیدواریم در دوران مسئولیت جدید اداره کل راه و شهرسازی، هم نوایی، همکاری، تعامل مثبت و سازنده ای بین همه دستگاهایی که در توسعه استان و تامین زیرساخت ها  نقش آفرین هستند را شاهد باشیم.
استاندار یزد در پایان با بیان این جمله که در مشکلات و موانع یا باید راهی یافت و یا باید راهی ساخت، گفت: اعتقاد داریم نباید خلاف ضوابط شهرسازی و قوانین کاری صورت داد اما در بسیاری ازموارد می توان با همراهی و تعامل  به نتایج موثری رسید.
شایان ذکر است در این مراسم از تلاش های« محمدرضا نقصان محمدی» مدیرکل سابق و « سیدعباس مشکاتی » سرپرست این اداره قدردانی و « رضا یادگاری » به عنوان مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان یزد معارفه شد.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..