عضو اتاق تعاون ایران: تعاونی ها راه حل چالش های بازار کار و اشتغال هستند

عضو اتاق تعاون ایران تعاونی ها را به عنوان یکی از اصلی ترین بازیگران بازار کار و اشتغال کشور و بخشی از راه حل چالش های این حوزه دانست.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی گروه تعاونی پیشگامان، علی یوسفی سهزابی گفت: در شرایطی که کشور از لحاظ اقتصادی وضعیت سختی را تجربه می کند می توان از ظرفیت بخش تعاون در راستای بهبود اقتصاد و اشتغال به درستی بهره برد.
رییس هیئت مدیره اتحادیه تخصصی پیشگامان، عمده ظرفیت تعاونی ها را برای تحقق سهم ۲۵ درصدی تعاون در اقتصاد کشور، تعهد به ایجاد اشتغال پایدار، توانایی کاهش نابرابری درآمدی، تجربه و امکان فعالیت در بازارهای بزرگ کار با استفاده از خلاقیت و نوآوری عنوان کرد.

وی نیاز جامعه در شرایط تحریمی کشور به رونق تولید و حمایت اجتماعی از کارگران در مقابل نابرابری ها را یادآور شد و افزود: در حوزه تعاون می توان با تعهد به تامین باکیفیت نیازهای بخش تولید سهم مهمی در رونق تولید به عنوان اصلی ترین هدف سال جاری ایفا نمود.

یوسفی ظرفیت ذاتی تعاونی ها برای انطباق ایده های خلاق و نوآور خود با نیازهای جامعه را ابزار دموکراسی، برابری و پایداری دانست و بیان داشت: تعاونی ها به دلیل انسان محور بودن به جای سرمایه محوری می توانند به صورت دموکراتیک و قابل کنترل مدیریت شوند.
عضو اتاق تعاون ایران الگویی که تعاونی ها در شرایط کنونی بازار کار با توجه به تغییرات فناوری، اقتصاد مبتنی بر دانش و هوشمند، در جهان ترسیم می کنند را مشارکت و اتحاد توام با پیشرفت و رشد ارزیابی کرد و ابراز امیدواری نمود به هم خوردن توازن داده های بزرگ در اقتصاد دانش بنیان کنونی منجر به تقویت نقش تعاونی ها در اقتصاد ایران شود.

 

بخش نظردهی بسته شده است..