معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی

قانونی نبودن ارائه خدمات تخصصی در مرکز بهداشت نیر

در حالیکه مرکز بهداشت بخش نیر جندسالی است شبانه روزی شده، اما این مرکز همچنان دچار کمبود پزشک متخصص و امکاناتی همچون رادیولوژی است.

به گزارش یزدی نیوز تجهیز نشدن مرکز بهداشت نیر به امکانات تخصصی و پزشک متخصص برغم هزینه میلیاردی یک خیر محلی برای این مرکز از جمله موضوعاتیست که با نارضایتی اهالی این بخش مواجه شده است.

بخشدار نیر در این خصوص گفت: با توجه به اینکه این مرکز با ۴ پزشک به صورت شبانه روزی اداره می شود نیاز است آزمایشگاه کاملی داشته باشد.
میرخلیلی افزود: از مشکلات دیگر این مرکز نیز این است که با وجود فراهم شدن تمام تجهیزات لازم رادیولوژی به همت خیر، هنوز بخش رادیولوژی  این مرکز راه اندازی نشده است.
 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی، در این زمینه گفت: راه اندازی مراکز درمانی و ارائه خدمات در حوزه بهداشت تابع قوانین و ضوابطی است که دولت برای ما مشخص می کند.
دهقانی افزود: یکی از ضوابط و قوانین جمعیتی است که در منطقه تحت پوشش قرار می گیرد..
به گفته وی بخش نیر مجموعا زیر ۳۰۰۰ نفر جمعیت دارد که از لحاظ ضوابط و قوانین تنها یک پزشک باید دراین مرکز فعالیت کند، اما با تمام اقداماتی که  صورت گرفته این مرکز با  چهارپزشک به صورت شبانه روزی و کادر کامل پرستاری خدمات ارائه می دهد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی افزود: مراکز بهداشتی درمانی هیچ گونه جایگاهی از لحاظ ضوابط قانونی برای ارائه خدمات تخصصی ندارند و خدمات تخصصی و فوق تخصصی باید در قالب پلی کلینیک وبیمارستان هایی که در شهرستان آن منطقه هست ارائه شود. 
مرکز بهداشت نیر به همت خیر چناری پور و با هزینه ای بالغ بر چهار میلیارد تومان ساخته شده است .
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..