امام جمعه یزد:

توکل به خدا و استقامت تنها راه به زانو درآوردن آمریکا است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: تنها راه به زانو درآوردن آمریکا، توکل به خدا و استقامت است زیرا مذاکره و تاکید برای برداشتن تحریم‌ها، دشمن را جری‌تر می‌کند.

به گزارش یزدی نیوزآیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با اشاره به مسئله علم و دین اظهار داشت: دین و علم هر دو ضرورت در جامعه امروز هستند اما هیچ‌یک از آنها به تنهایی کارآیی چندانی ندارند، علم به تنهایی هدایت به دنبال نخواهد داشت و گمراهی‌هایی که در دنیای امروز می‌بینیم به همین دلیل است.

 
وی افزود: علم بی‌دین، علم بی‌اعتقاد و علم بی‌خدا ذره‌ای ارزش ندارد زیرا نتیجه آن می‌شود ساخت بمب و به کار گرفتن آن علیه بندگان خدا که نمونه آن را در هیروشیما و … شاهد بودیم.
 
ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بخشی از بیانات امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: امام معتقد بود که فرهنگ هر جامعه هویت آن جامعه است و بر این باور بود که اسلام، غنی‌ترین فرهنگ انسان‌ساز است و ما امروز باید این باور را در دنیا ترویج کنیم.
 
امام جمعه یزد با اشاره به اینکه کشور ما در بسیاری از زمینه‌ها پیشرفت کرده و در برخی زمینه‌ها نیز هیچ پیشرفتی نداشته است، افزود: اگر به درستی بنگریم، خواهیم دید که پیشرفت‌های کشور توسط جوانان مؤمن، معتقد و با ایمان رقم خورده و هرکجا پیشرفتی حاصل نشده، حضور انسان‌های بی‌توجه، بی‌اعتقاد، بی‌تفاوت و نا امید از فضل خدا مشاهده می‌شود.
 
وی عنوان کرد: فرزندانی که با قرآن آشنا شده و تربیت قرآنی داشته‌اند، هم برای پدر و مادر و خانواده و هم برای جامعه خود مفید بوده‌اند و برعکس، کودکانی که در تربیت آنها به عنصر معنویت بی‌توجهی شده، حتی برای خانواده خود نیز دلسوز و مفید نبوده‌اند و این موضوع باید مورد توجه خانواده‌ها باشد و با مقایسه‌ای به این درک و باور برسند که تربیت دینی در آینده فردی و اجتماعی همه افراد آثار بسیار مثبتی دارد.
 
ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب و دغدغه‌های ایشان اظهار داشت: گزینه‌هایی که ملت ما در برابر آمریکا و تمام دشمنان دارد، مقاومت و ایستادگی است و این کاری است که ملت ما انتخاب کرده و ۴۰ سال نیز همین روال را طی کرده و هر کجا ذره‌ای پا عقب کشیده و در برابر دشمن کوتاه آمده، دشمن گستاخ و زیاده‌خواه شده است.
 
وی تصریح کرد: اگر ما در مسئله برجام، موضوع تحریم‌ها را پیچیده و مهم جلوه نداده بودیم و دشمن را در این زمینه بیدار نکرده بودیم و به کار خود ادامه می‌دادیم، آنها اینگونه ما را با افزایش تحریم‌ها تحت فشار قرار نمی‌دادند.
 
ناصری بیان کرد: اکنون نیز نباید مدام بر مسئله برداشتن تحریم‌ها تاکید کنیم زیرا دشمن تحریم را به عنوان نقطه ضعف ما پیدا کرده و هر کجا دستش به جایی نرسد، حلقه تحریم‌ها را تنگ‌تر می‌کند بنابراین نباید تا این حد بر این موضوع پافشاری کرده و مدام آن را از دشمن درخواست کنیم.
 
امام جمعه یزد تاکید کرد: حرکت اخیر دولت در شورای امنیت ملی بسیار حرکت خوبی بود و باید بایستیم و این روال را ادامه دهیم و نتیجه آن را نیز دیدیم که ترامپ خود به طور غیرمستقیم درخواست مذاکره دارد.
 
وی افزود: دشمن زمانی که دید مردم ما آگاه و بیدار هستند و به حرکت‌های دولت آمریکا می‌خندند و آن را به استهزاء می‌گیرند و ترسی به خود راه نمی‌دهد، از حرکات خود عقب‌نشینی می‌کند و این اثر استقامت است که این استقامت گزینه رهبر، مردم و حتی اسلام است.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..