امام جمعه مهریز:

مدیریت فضای مجازی توسط بیگانان مساوی با واگذاری حاکمیت به آنهاست

امام جمعه مهریز گفت: اگر ملتی کنترل فضای مجازی و کنترل اطلاعاتش را به بیگانگان واگذار کند، مانند این است که حاکمیت کشورش را به آنها واگذار کرده باشد.

به گزارش یزدی نیوزحجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی در خطبه‌های  نمازجمعه مهریز اظهار داشت: ارتباطات سنگ بنای جوامع است و امروز در شبکه‌های اجتماعی طیف وسیعی از اطلاعات، درست یا غلط با محتواهای مختلف خبری، سرگرمی، سیاسی و … در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد که البته در کنار این محتواها، برخی مطالب غیر اخلاقی، غیر دینی و… نیز وجود دارد که باعث تغییر سبک زندگی مردم شده است.

 
وی تاکید کرد: مسئولان کشور باید بتوانند این فضا را مدیریت کنند و اگر بخواهند مدیریت فضای مجازی را همچنان در اختیار بیگانگان بگذارند مانند این است که حاکمیت کشور را به آنها واگذار کرده اند.
 
امام جمعه مهریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانیه گام دوم رهبری عنوان کرد: رفع موانع رونق تولید، اعتماد به جوانان، تلاش بی وقفه برای خودکفایی، سهولت کسب و کار و رفع نیازهای تولیدی از تأکیدات مهم مقام معظم رهبری در این بیانیه است.
 
وی تصریح کرد: وظیفه مردم در بیانیه گام دوم، پرهیز از اسراف، توجه نکردن به شایعات در فضای مجازی و زیاده روی نکردن در خرید است.
 
محی الدینی با اشاره به روز ملی جمعیت ادامه داد: جمعیت یکی از شاخص‌های مهم کشور است که امروزه عدم تعادل جمعیتی مشکلات جدی را برای کشورهای جهان به وجود آورده است.
 
امام جمعه مهریز تصریح کرد: در آینده نزدیک به علت تک یا دو فرزندی بودن خانواده‌ها، رابطه خویشاوندی بسیار کمرنگ خواهد شد و این بحرانی است که کشور ما در دو سه نسل دیگر با آن مواجه می‌شود.
 
محی الدینی ادامه داد: برای متوازن شدن آهنگ رشد جمعیت باید فرصت‌های شغلی، زمینه‌های آموزشی، بهداشتی، مسکن و دیگر بسترها را فراهم آورد تا با هنجارها و دشواری‌های اجتماعی مواجه نشویم.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت ماه مبارک رمضان و فرا رسیدن سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع)، کریم اهل بیت افزود: امیدواریم همه ما بتوانیم با کسب فیوضات ماه مبارک رمضان در دستگیری از نیازمندان و فقرا از یکدیگر پیشی بگیریم.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..