نماینده مردم مهریز در مجلس:

میزان حقوق مسئولان باید به صورت شفاف در اختیار عموم قرار گیرد

نماینده مردم ابرکوه، بافق، بهاباد، مهریز و خاتم در مجلس گفت: میزان حقوق دریافتی مسئولان باید به صورت شفاف در اختیار عموم قرار گیرد.

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا صباغیان در دیدار با فرهنگیان شهرستان مهریز اظهار داشت: مهم‌ترین مشکل فرهنگیان نداشتن صنف است که با تشکیل این صنف، معلمان به یک قدرت و بزرگترین صنف به علت کثرت فرهنگیان تبدیل می‌شوند.

 
صباغیان ادامه داد: دولت معتقد بود با کاهش سرانه مدارس و حقوق دریافتی معلمان از هزینه‌های آموزش و پرورش کاسته می‌شود اما معتقد بود که حقوق کارکنان وزارت نفت، وزارت علوم، وزارت صنعت و معدن باید استثنا باشد و مجلس نیز این موضوع را پذیرفته بود و این به معنای ضعف مدیریتی در ساختار کشور و عدم نظارت نمایندگان مجلس قانونگذار است.
 
وی خاطرنشان کرد: طبق اصل ۲۹ برنامه ششم توسعه سامانه حقوق باید راه‌اندازی شود و میزان حقوق دریافتی مسئولان به صورت شفاف در اختیار عموم قرار گیرد که البته این طرح سه سال قبل در مجلس تصویب شده اما از اجرای آن خبری نیست.
 
صباغیان با اشاره به دو درآمد دولت از نفت و مالیات عنوان کرد: از ۴۴۵ هزار میلیارد ریال بودجه سال، ۳۳۰ هزار میلیارد ریال صرف حقوق کارکنان دولت می‌شود که ۵۰ هزار میلیارد ریال در پرداخت حقوق و دستمزد با کسری بودجه مواجه هستیم.
 
بیمه طلایی یک توهین بزرگ به معلمان است
 
سید کاظم حسینی، نماینده فرهنگیان حاضر در جلسه نیز به بیان مشکلات فرهنگیان مهریز پرداخت و گفت: تعداد فرهنگیان کشور زیاد است اما هیچ‌یک از آنها زیادی نیستند و شرایطی که بر فرهنگیان تحمیل شده است تحقیرآمیز است و معتقدیم نباید فرقی با کارکنان دیگر دستگاه‌های دولتی داشته باشیم.
 
وی به عدم اجرای اصل ۲۸ برنامه ششم توسعه در خصوص افزایش حقوق معلمان اعتراض کرد و ادامه داد: تبعیض و بی‌عدالتی در پرداخت حقوق و امتیازات کارکنان دولت یکی از مسائلی است که علاوه بر سخت شدن زندگی معلمان، این قشر را بابت اجحاف در حقوق ازدست‌رفته آنها ناراضی و معترض کرده و همیشه خواهان مطالبات از دست رفته خود هستند.
 
حسینی با اشاره به عدم اجرای اصل ۳ و ۳۰ قانون اساسی در خصوص رایگان بودن تحصیل و ورزش در مدارس گفت: اکنون معلمان برای تأمین بودجه و هزینه‌های جمعی باید از والدین و خیرین کمک بگیرند.
 
وی ادامه داد: بیمه طلایی معلمان یک توهین بزرگ به این قشر است زیرا کارایی لازم را ندارد و به نوعی معکوس عمل می‌کند.
 
 نماینده مردم ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز در این جلسه قول مساعد برای پیگیری مشکلات فرهنگیان شهرستان مهریز را داد.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..