۹۸ رأی مراقبت الکترونیک در یزد صادر شد

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب یزد با تاکید بر ضرورت بهره گیری از مجازاتهای جایگزین حبس در موارد قابل اجرا گفت: ۹۸ رأی مراقبت الکترونیک در یزد صادر شد که ۹۰ مورد آن کاملا اجرا شده است.

به گزارش یزدی نیوز، حجت اسدی  در حاشیه بازدید رئیس کل دادگستری استان و شورای معاونین دادگستری از زندان مرکزی یزد، اظهار داشت: ایجاد مرکز مراقبت الکترونیک در استان یزد از مصوبات اخیر قوه قضائیه است که پیگیر اجرائی شدن آن هستیم.

 
وی به استخراج و پرونده خوانی تمام پرونده‌های زندانی‌دار موضوع مهریه دادگستری یزد اشاره کرد و گفت: در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، ۱۰۰درصد پرونده‌های زندانی‌دار موضوع مهریه دادگستری مورد بررسی قرار گرفت تا بتوان از هرگونه امکان قانونی برای کاهش مجازات و تخفیف آنها استفاده کرد.
 
این مقام قضائی افزود: نوسانات نرخ‌ها و افزایش قیمت سکه، دادگستری را با درخواست‌های مکرر تعدیل مهریه مواجه کرده بود که با تصمیم تبدیل معادل ریالی، این مسئله سامان گرفت و این طرح جهت اجرا به سایر استان‌ها نیز ارائه گردید.
 
وی بازدید از زندان را بسیار خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: حضور در زندان و دیدار با زندانیان، نگرش بسیاری از قضات نسبت به استفاده از مجازات حبس را تغییر می‌دهد.
 
 
رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب یزد اضافه کرد: در بسیاری از بازدیدها، قضات در جریان بازدید و دیدار با زندانیان خود پیشنهاد استفاده از تخفیف مجازات، آزادی مشروط و عفو را می‌دهند چرا که از نزدیک و در فضایی متفاوت و از زاویه‌ای دیگر به شرایط زندانی و موضوع پرونده توجه می‌نمایند.
 
وی بر استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس تأکید کرد و گفت: استفاده از مراقبت الکترونیک، احکام جایگزین حبس و خدمات عمومی رایگان، همه مواردی است که می‌تواند در رویکرد اصلاحی مؤثر باشد و به کنترل جمعیت کیفری زندان نیز کمک نماید.
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..