لزوم جایگزینی مسیرهای جدید واردات دام برای کنترل قیمت گوشت قرمز

مدیر بزرگترین کشتارگاه صنعتی استان یزد جایگزینی مسیرهای جدید واردات دام از کشورهای اروپای شرقی را در قیمت گوشت قرمز موثر دانست.

به گزارش یزدی نیوز«مهدی ناصر بافقی» مدیر کشتارگاه صنعتی مهریز در این باره تصریح کرد: با توجه به تحریم‌های جدید امکان استفاده از مسیر هوایی برای واردات دام زنده از کشورهای اروپایی به شکل قبل وجود ندارد و جایگزینی مسیرهای جدید در جهت تامین دام از این کشورها می‌تواند روی قیمت گوشت قرمز تأثیرگذار باشد.

 
وی از پیگیری این واحد کشتارگاهی برای مسیرهای جایگزین تامین دام زنده از این کشورها یاد کرد و خاطرنشان کرد: این شرکت قبل‌تر نیز در راستای تنظیم بازار از طریق مجوز و پیشتیبانی سازمان‌های مربوطه اقدام به واردات دام زنده سبک از کشورهای اروپای شرقی به روش هوایی می‌کرد که با توجه به تحریم‌های جدید آمریکا باید مسیرهای جدیدی با حمایت مسئولان جایگزین شود.
 
ناصر بافقی با قدردانی از نظارت‌های کارشناسان دامپزشکی بر روند کشتار، قرنطینه،  نگهداری و بسته‌بندی و همچنین حمل و نقل دام‌ها و فراورده‌های دامی کشتارگاه‌ها، اظهار کرد: دام‌های وارداتی به کشور نه تنها در کشورهای ارسال کننده بلکه در بدو ورود به کشور دوره‌های قرنطینه را تحت نظارت دامپزشکی می‌گذرانند و تمام فرایندهای بهداشتی و واکسیناسیون را طی می‌کنند.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..