استاندار یزد تاکید کرد:

توجه ویژه به شناسایی فرارهای مالیاتی و درآمدهای قابل وصول در استان

«محمدعلی طالبی» در نشست ستاد درآمد استان یزد بر توجه ویژه دستگاه های اجرایی و امنیتی به شناسایی فرارهای مالیاتی و درآمدهای قابل وصول تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوزستاد درآمد استان به ریاست «محمدعلی طالبی» استاندار یزد و با حضور «سید مسعود عظیمی» سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری در سالن زنده یاد حمیدیا تشکیل جلسه داد.

استاندار یزد در این جلسه با تاکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت و تعامل خوب دستگاه قضایی و امنیتی در استان بیان کرد: در بحث شناسایی فرارهای مالیاتی، اداره کل امور مالیاتی استان، اهتمام لازم را داشته باشد و دستگاهای امنیتی نیز با حساسیت این موضوع را دنبال کنند که بتوانیم جلوی فرار مالیاتی را بگیریم.
« محمدعلی طالبی» افزود: در گفت و گو با برخی از اصناف که نسبت به میزان مالیات خود اعتراض دارند، همیشه نکاتی از جمله  مقایسه با سایر صنوف یا مشاغلی  که مالیات کمتری پرداخت می کنند و یا دارای فرار مالیاتی هستند،طرح می شود که باید این احساس را از بین ببریم و مراقبت لازم را داشته باشیم.
"طالبی" اظهار داشت:شناسایی درآمدهای قابل وصول  و توجه به نکاتی که می تواند در افزایش درآمدهای استانی موثر باشد نیز نیازمند برنامه ریزی و پیگیری مستمر است.
وی یادآور شد: درآمد معادن ظرفیت قانونی بسیار خوبیست و در شرایط فعلی می تواند برای استان موثر باشد که این موضوع با جدیت در حال پیگیری است و امید است به اهتمام همه دستگاهای عضو این ستاد بتوان حداکثر بهره برداری از ظرفیت های قانونی پیش بینی شده برای استان را رقم زد.
عالی ترین مقام اجرایی استان در پایان با اشاره به برگزاری جلسات ویژه و کمیته های تخصصی  جهت حل و فصل برخی از موضوعات این ستاد گفت:برای رسیدن به نتیجه موثر در موضوعات مرتبط با درآمد های استانی فضای فعالیت مبتنی بر همدلی و تعامل مورد نیاز است  و دستگاه های اجرایی با تاکید بر وظایف حاکمیتی و  قانونی خود این موضوع را دنبال کنند.
لازم به ذکر است در این جلسه گزارش عملکرد ستاد درآمد استان ارائه و مورد تبادل نظر قرار گرفت. 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..