افزایش همکاری حوزه هنری و نهاد کتابخانه های استان یزد

ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و نشر آثار نویسندگان و ارائه آن به کتابخانه ها از جمله اهداف همکاری بین این دو نهاد اعلام شد.

به گزارش یزدی نیوزرئیس حوزه هنری استان یزد با حضور در اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان با مدیر این نهاد، ضمن دیدار با وی در خصوص ارتقای همکاری‌ها در زمینه‌ کتاب و کتابخوانی گفتگو و تبادل نظر کرد.

محمد صادق کوچک زاده با اشاره به فعالیت‌های حوزه هنری در زمینه چاپ و انتشار آثار نویسندگان و شاعران استان گفت: در سال گذشته ۶ کتاب شعر و یک اثر در حوزه دفاع مقدس با همت این مرکز منتشر و روانه بازار کتاب شده است.
وی کتاب‌های «شاعر درباری» سروده احمدرضا قدیریان، «پاییز تبسم» اثرسید فضل‌الله طباطبایی ‌ندوشن، مجموعه شعرعاشورایی شاعران یزدی با عنوان «تا صبح بسوزد» به کوشش احمدرضا قدیریان، «آشیان آسمان» سروده فائزه زرافشان، مجموعه شعر کودک با عنوان «توپ طلایی» سروده فاطمه غلامی و مجموعه شعر طنز «قندچین» (گزیده اشعار طنز شاعران یزدی) را آثار منتشر شده در حوزه شعر برشمرد.
کوچک‌زاده افزود: درسال ۹۷ همچنین کتاب «سالار تکریت» مجموعه خاطرات اسارت سیدحسین سالاری ، جانباز و آزاده یزدی، به قلم مصطفی زمانی‌فر، به همت دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری یزد منتشر شد.
وی اظهارداشت: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون نیز ۲ کتاب با موضوع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در این مرکز چاپ و منتشر شده است.
رئیس حوزه هنری یزد این آثار را شامل مجموعه ۲ جلدی «دهم فروردین» (تحلیلی بر تاریخ انقلاب اسلامی یزد) نوشته جواد بهبود زاده ، نویسنده و پژوهشگر یزدی، در بیش از ۱۶۰۰ صفحه و کتاب نمایشنامه «کاکوتی» اثر کرامت یزدانی با موضوع دفاع مقدس عنوان کرد.
وی با بیان این که کتاب«کاکوتی» فروردین‌ماه هم‌ زمان با هفته هنر انقلاب اسلامی رونمایی شد افزود: مجموعه ۲ جلدی «دهم فروردین» نیز به ‌زودی رونمایی خواهد شد.
کوچک‌زاده، انتخاب یزد به عنوان پنجمین پایتخت کتاب ایران را حرکتی مؤثر و ارزشمند در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی و افزایش همکاری و مشارکت نهاد‌های مختلف در حوزه کتاب دانست و آمادگی حوزه هنری را برای همکاری در این زمینه اعلام کرد.
رئیس حوزه هنری استان یزد گفت: تعدادی از آثار منتشرشده حوزه هنری یزد از جمله کتاب‌های مرجع مرتبط با انقلاب اسلامی و مجموعه‌ اشعار طنز، می‌تواند در کتابخانه‌های عمومی استان در دسترس علاقه مندان قرار گیرد.
وی با اشاره به ظرفیت‌های متنوع استان، حمایت از بخش خصوصی در شهرستان‌ها برای راه‌ اندازی کتاب ‌فروشی‌های خوب و مجهز را ضروری دانست و این اقدام را حرکتی ماندگار و مؤثر در جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برشمرد. 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هم تصریح کرد: در نوشتن و انتشار کتاب باید مخاطب‌شناسی داشته باشیم و با تلاش و همت بیشتر، کتاب‌های خوبی را به مردم ارائه کنیم. 
در این دیدار بر تداوم همکار‌ی‌های مشترک دو نهاد در زمینه‌های مختلف از جمله رونمایی کتب شاعران، نویسندگان و پژوهشگران استان تأکید شد.
منبع: خبرگزاری صداوسیما
 

بخش نظردهی بسته شده است..