در راستای کارآمد کردن پژوهش‌های دانشگاهی؛

همکاری‌های دانشگاه و خانه صنعت یزد گسترش می‌یابد

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد از افزایش همکاری‌های دانشگاه و خانه صنعت یزد در راستای کارآمد کردن پژوهش‌های دانشگاهی خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز اکبر کلانتر در جلسه بررسی توسعه همکاری‌های صنعت و دانشگاه که با حضور رئیس گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه یزد برگزار شد، اظهار داشت: ارتباط دانشگاه با صنعت یک تحول مهم در توسعه در جوامع محسوب می‌شود و اگر این اعتماد دوطرفه میان دانشگاه و صنعت برقرار شود، سبب پیشرفت کشور و توسعه علم و خودکفایی در تولید بسیاری از محصولات وارداتی خواهد شد.

 
وی بیان کرد: به نظر می‌رسد در راستای تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باید برنامه‌های خود را با صنعت به شکل مدون و مستند ارائه کند و این برنامه را به دانشگاه‌های کشور تعمیم داده و حمایت‌های مالی مورد نظر را برای آنها به‌صورت شفاف در نظر گیرد.
 
کلانتر با بیان اینکه بسیاری از مقالات و پایان نامه‌ها کاربردی نیستند، افزود: در صورت افزایش تعامل صنعت و دانشگاه و تعریف این تحقیقات در زمینه صنعت، می‌توان به پایان نامه‌ها جهت داد و شاهد توسعه صنعت استان و کشور بود.
 
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اشاره به ظرفیت‌های خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد ادامه داد: خانه صنعت از ۱۵ انجمن تخصصی صنایع همگن تشکیل شده که این انجمن‌ها می‌توانند زمینه همکاری صنعت با دانشگاه را فراهم کنند.
 
مهدی هادی‌زاده؛ رئیس گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه یزد نیز در این نشست با اشاره به اینکه خانه صنعت، معدن و تجارت و دانشگاه یزد می‌توانند همکاری‌های قابل توجهی داشته باشند، افزود: استخراج نیازهای پژوهشی صنعت، توسعه زمینه‌های همکاری در زمینه گذراندن فرصت مطالعاتی اعضای هیئت علمی دانشگاه یزد در صنعت و برگزاری نشست‌های تخصصی از جمله این همکاری‌ها است.
 
 در این جلسه مقرر شد؛ به منظور عملیاتی شدن طرح‌های مورد نظر و ارائه راهکارهای عملی به منظور تحقق ارتباط صنعت و دانشگاه، کمیته مشترکی بین خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد و دانشگاه یزد تشکیل شود.
 
همچنین به پیشنهاد خانه صنعت استان یزد مقرر شد؛ واحد تحقیق و توسعه‌ای با همکاری این دانشگاه تأسیس شود.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..