رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز استان یزد:

۹۰ پروژه خیری در استان یزد در دست احداث است

رئیس مجمع خیران مدرسه ساز استان یزد گفت: در حال حاضر ۹۰ پروژه خیری در استان یزد در دست احداث است که شش پروژه آن در سال جاری آغاز شده است.

به گزارش یزدی نیوز امیرحسین رادمنش  در جلسه شورای آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه در حال حاضر ۳۵ درصد فضاهای آموزشی استان یزد توسط خیران یا با مشارکت آنها احداث شده است، اظهار داشت: این میزان مشارکت در سطح کشور به طور میانگین ۲۰ درصد است و یزد در این زمینه از جایگاه خوبی برخوردار است.

 
وی، تعداد خیران و خیریاران مدرسه ساز در سطح استان را ۲ هزار و ۲۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: این خیران علاوه بر احداث مدرسه، به دانش آموزان بی‌بضاعت همچنین دانش آموزان مستعد کم بضاعت نیز کمک‌های مالی می‌کنند.
 
رادمنش از وجود ۸۰ پروژه نیمه تمام در استان یزد خبر داد و یادآور شد: خیران در مورد این ۸۰ فضا، تعهد و مسئولیت خود را انجام داده اند و لازم است بقیه اقدامات توسط دولت انجام شود.
 
رئیس مجمع خیران مدرسه ساز استان یزد با بیان اینکه این مجمع به سمت ساخت مدرسه در شهرک‌های مسکونی جدید، نوسازی ساختمان‌ها و تجهیزات هنرستان‌ها و … حرکت می‌کند، افزود: خیران مدرسه ساز در سال ۹۵ برای ساخت ۳۶ پروژه ۳۵ میلیارد تومان، در سال ۹۶ برای ساخت ۴۷ پروژه ۵۰ میلیارد تومان و در سال ۹۷ برای ساخت ۳۲ پروژه ۴۰ میلیارد تومان کمک کردند.
 
رادمنش ادامه داد: در سال جاری نیز تاکنون شش پروژه خیری در دست احداث است ضمن اینکه به جز پروژه‌هایی که در سال ۹۸ آغاز شده، ۹۰ پروژه خیری نیز از قبل در سطح استان در دست احداث است.
 
وی اظهار امیدواری کرد: با همراهی و تعامل دولت و انجام تعهدات این بخش، بتوانیم خیران را به سمت نوسازی فضاهای آموزشی فرسوده هدایت کنیم و گامی در مسیر استانداردسازی فضاهای آموزشی و ایجاد فضایی امن و آرام برای تحصیل دانش آموزان برداریم.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..