رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۲ یزد:

وضعیت ساختمان ۸۸ مدرسه در ناحیه ۲ یزد بحرانی است

رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۲ یزد گفت: در ناحیه ۲ آموزش و پرورش یزد ۸۸ مدرسه قدیمی با سن بالای ۴۰ سال وجود دارد که وضعیت آنها به شدت نگران کننده و بحرانی است.

به گزارش یزدی نیوزحمید اسماعیلی‌زاده در جلسه شورای آموزش و پرورش استان یزد اظهار داشت: در ناحیه ۲ آموزش و پرورش یزد ۸۸ مدرسه دارای سن بالای ۴۰ سال وجود دارد و هر لحظه امکان بروز مشکلاتی عدیده و تخریب بخشی از ساختمان وجود دارد.

 
وی عنوان کرد: در این ۸۸ مدرسه که دارای ۷۷۴ کلاس درس است، بالغ بر ۲۲ هزار دانش آموز مشغول به تحصیل هستند.
 
اسماعیلی‌زاده با اشاره به ریزش بخشی از سقف یک کلاس در مدرسه حاجی صفری در اوایل ماه جاری بیان کرد: وضعیت فعلی مدارس یزد به شدت نگران کننده است.
 
وی با بیان اینکه عمده مدارس فرسوده یزد در بافت تاریخی واقع شده‌اند، خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد این مدارس تخریب و بازسازی شود، به ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و علاوه بر این رقم، ۲۵ میلیارد تومان برای فضاهای نیمه ساز و ۸ میلیارد تومان نیز برای تعمیرات و نگهداری مدارس ناحیه ۲ نیاز است.
 
رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۲ یزد خواستار رسیدگی سریع‌تر به این موضوع و دستور استاندار برای تسریع در فرآیند اعتبار رسانی و رسیدگی به وضعیت مدارس فرسوده در این ناحیه شد و بیان کرد: امیدواریم خیران استان نیز در این موضوع ورود کنند تا بتوانیم مدارس استاندارد برای دانش آموزان یزد بسازیم.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..