رودخانه بوم کن ، محور جدید گردشگری در میبد

فرماندار میبد : رودخانه بوم کن ، یکی از جاذبه های طبیعی شهرستان میبد است که می تواند محورجدیدی از گردشگری را پیش روی این شهرتاریخی قرار دهد.

به گزارش یزدی نیوز حسین فلاح در بازدید از این اثر طبیعی ، با اشاره به اینکه از این محور سالیان درازی است که استفاده نمی شود گفت: جاذبه طبیعی وبکر رودخانه بوم کن که درمجاورت آسیاب بادی کچلک ، موزه جامع مردم شناسی و قناتهایی با عمق بیش از ۶۰ متر قرارگرفته ،محوریت آن را برای گردشگری تقویت می کند.

 
وی  یاد اور شد: جاذبه طبیعی رودخانه بوم کن ، با شش هزار سال قدمت در کمربند شرقی میبد قرار گرفته است.
 
بوم کن جاذبه ای است ، که زمین  ان با دست کنده شده و معمولا برای جا دادن احشام استفاده می شده است.
 
فرماندار میبد افزود: بامطالعه و تحقیق این رودخانه که حلقه وصل به چند کمپ گردشگری است می تواند زنجیره  جاذبه های طبیعی  را به مجموعه تاریخی روستاهای بیده و حسن آباد وصل کند.
 
وی گفت: مطالعات در خصوص این رودخانه بوم گردی آغاز شده وبخش خصوصی نیز آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در این زمینه با اعتبار ۲ میلیارد تومان اعلام کرده است.
 
فرماندار میبد افزود: طرح توسعه این جاذبه برای تبدیل به جاذبه گردشگری شامل ایجاد فضای شتر سواری ، سکونت در کویر وطراحی بومگردی است.
 
شهرستان میبد یزد از شهرستان های تاریخی  زیبا است که دارای  1000 اثر تاریخی است  که بیش از ۳۰۰ اثر آن ثبت ملی شده است.
 
در نوروز و تابستان مسافران زیادی به این شهرستان سفر می کنند تا آنجا که در نوروز امسال حدود ۲۲ هزار نفر از جاذبه های تاریخی این شهرستان  بازدید کرده اند.
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..