ماجرای گوسفندهای دُم‌دار چه بود؟

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با بیان اینکه تاکنون ۲۳ هزار گوسفند به استان یزد وارد و کشتار شده است گفت: گوسفندهای دُم‌دار نتیجه اصلاح نژادی گوسفندها است و یک مزیت محسوب می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز در هفته‌های اخیر تصاویری در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر واردات گوسفند دُم‌دار به استان یزد منتشر و کاربران فضای مجازی نسبت به آن واکنش‌هایی را نشان می‌دادند که نشان از عدم استقبال مردم از این گونه گوسفندهای وارداتی و توزیع گوشت آن در بین مردم بود.

 
در بین نظراتی که کاربران فضای مجازی نسبت به واردات گوسفندهای دم دار داشتند به سختی می‌شد مطلبی را یافت که با واردات آن همراهی کند و به نوعی رضایتی را به دنبال داشته باشد.
 
سید جمال سجادی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم از یزد، به موضوع واردات گوسفندهای دُار به استان اشاره کرد و اظهار داشت: حذف دُنبه از نظر نژادی یک مزیت محسوب می‌شود ولی با توجه به اینکه در کشور ما این چنین مرسوم نیست، غیرعادی به نظر می‌رسد.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با بیان اینکه در حال حاضر بیشتر فعالیت‌ها در راستای اصلاح نژادی گوسفندها صورت می‌گیرد تصریح کرد: به طور مثال یکی از فعالیت‌های اصلاح نژادی، گوسفندی با نژاد رومانوف است که نه دُم و نه دُنبه دارد و به جهت اینکه بخشی از گوشت دنبه را تشکیل می‌دهد، دنیا در راستای حذف آن برآمده است.
 
وی با اشاره به اینکه تاکنون بالغ بر ۲۳ هزار راس گوسفند به استان یزد وارد شده که به کشتار رسیده است اظهار داشت: مبدا این گوسفندها کشور رومانی است و نژادهای مختلفی هم دارد که در گوسفندهای وارداتی اخیر حذف دنبه اتفاق افتاد که به شکل دُم دار است.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..