در جلسه شورای دانش آموزی مطرح شد؛

دانش آموزان یزدی در تصمیم‌سازی‌های استان دخیل می‌شوند

استاندار یزد با استقبال از پیشنهاد تشکیل شورای مشورتی دانش آموزی گفت: معتقدیم دانش آموزان باید در تصمیم‌سازی‌های استان سهیم و دخیل شوند.

به گزارش یزدی نیوزمحمدعلی طالبی در جلسه شورای دانش‌آموزی که به مناسبت بیستمین سالگرد تأسیس سازمان دانش آموزی برگزار شد، اظهار داشت: دانش آموزان آینده سازان کشور هستند و بدیهی است که اگر به دنبال تضمین آینده‌ای روشن هستیم، باید جایگاه امروز دانش آموزان را باور کرده و به آن بها دهیم.

 
وی با تاکید بر اینکه از امروز باید بنای آینده را بگذاریم، افزود: قشر دانش آموز امروز با مسائل مختلفی سر و کار دارد بنابراین باید توجه بیشتری به آنها شود.
 
استاندار یزد، نقش دانش آموزان در جامعه امروز و آینده را بسیار مهم و حیاتی خواند و بیان کرد: بر این اساس باید میزان اثربخشی این قشر در فرآیندها و موضوعات کشور افزایش یابد.
 
وی تاکید کرد: فعالیت برای دانش آموزان و اهتمام نسبت به امور آنها نباید تنها به مدرسه معطوف شود بلکه این مهم باید فراتر از مدرسه باشد و تلاش کنیم دانش آموزان در خارج از محیط رسمی مدرسه نیز در فعالیت‌های اجتماعی اثربخش باشند.
 
طالبی تصریح کرد: امروز باید فرصت تمرین برای دانش آموزان فراهم شود تا در آینده در برابر مسائل مختلف ناتوان نمانند بر این اساس معتقدم که سیستم آموزش و پرورش باید دانش‌آموزانی مشارکت‌جو، مطالبه‌گر و محاسبه‌گر برای آینده کشور تربیت کند.
 
وی خاطرنشان کرد: اگر این ویژگی‌ها در دانش‌آموزان کشورمان وجود داشته باشد، می‌توان امیدوار بود که انسان‌های آینده در مسیر سازندگی جامعه خویش گام برمی‌دارند.
 
استاندار یزد یادآور شد: درواقع این ویژگی‌ها را نمی‌توان تنها از آموزش‌های رسمی انتظار داشت که اگر اینگونه بود، شرایط اکنون بهتر بود بنابراین باید ساختارهایی فراتر از آموزش‌های رسمی در نظام آموزش و پرورش کشور وجود داشته باشد تا دانش‌آموزان با انگیزه برای ایفای نقش‌های اجتماعی پرورش یابند.
 
وی با تبریک به مناسبت بیستمین سالگرد تأسیس سازمان دانش آموزی، اقدامات این سازمان در استان یزد در زمینه ایفای نقش‌های اجتماعی را درخشان خواند.
 
طالبی با اشاره به پیشنهاد ارائه شده در زمینه تشکیل شورای مشورتی دانش‌آموزی افزود: این این پیشنهاد استقبال می‌کنم و زمینه تشکیل جلسات ماهانه این شورا را فراهم خواهیم آورد.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..