رئیس ستاد انتخابات استان:

تمهیدات لازم برای برگزاری شایسته انتخابات اندیشیده شده است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد و رییس ستاد انتخابات استان از اندیشیده شدن تمهیدات لازم برای برگزاری شایسته انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز"احمد ترحمی" در اولین جلسه ستاد انتخابات استان یزد که در سالن زنده یاد حمیدیا استانداری برگزار شد با بیان اینکه دوره آموزشی ویژه فرمانداران در استان با حضور تمام فرمانداران شهرستان‌ها از سوی وزارت کشور و در تهران برگزار شده، ‌گفت: همایش معاونان سیاسی، امنیتی و اجتماعی نیز در خصوص انتخابات با حضور رئیس ستاد انتخابات کشور در تهران برگزار شد‌ه است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با اشاره به اینکه در دوره یازدهم ۲۰۸ حوزه اصلی انتخابات مجلس شورای اسلامی برای ۲۹۰ نفر داریم، افزود: انتخابات برای ۲۹۰ نفر با قانون موجود کشور است و اگر قانون جدید تائید شود تعداد نفرات نیز تغییر خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: ۱۷۴ حوزه هر کدام یک نماینده، ۲۲ حوزه هر کدام ۲ نماینده، هشت حوزه ۳ هر کدام نماینده، یک حوزه هر کدام ۴ نماینده، ۲ حوزه هر کدام ۵ نماینده، یک حوزه هر کدام ۶ نماینده و همچنین تهران بزرگ ۳۰ نماینده خواهند داشت.
ترحمی گفت: طبق آمار مرکز آمار ایران از ۲۴ اسفند ۵۸ تا ۷ اسفند ۹۴ که آخرین انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شده، مجموعا در کل کشور ۳۷۲ میلیون واجد شرایط داشتیم که از این تعداد ۲۵۲ میلیون نفر شرکت داشتند و مشارکت متوسط در طول دوره ۶۱ درصد بوده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با بیان اینکه دوره پنجم مجلس شورای اسلامی بیشترین دوره مشارکت را به دنبال داشته که در آن ۷۱ درصد شرکت داشتند، گفت: کمترین مشارکت هم به دوره هفتم با ۵۱ درصد بوده است و از ۳۷ انتخابات و رفراندومی که در کل کشور برگزار شده، رفراندوم همه‌پرسی جمهوری اسلامی با ‌بیش از ۹۸ درصد مشارکت، بیشترین مشارکت را داشته و کمترین آن هم به مجلس خبرگان دوم در سال ۶۹ با ۳۸ درصد بوده است.
وی با بیان اینکه همزمان با برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۵ استان انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز برگزار می‌شود، افزود: استان‌های فارس، قم، تهران، خراسان شمالی و خراسان رضوی برای تعیین ۶ نماینده مجلس خبرگان، انتخابات برگزار خواهند کرد.
رئیس ستاد انتخابات استان به الکترونیکی برگزار شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره و اضافه کرد: طبق توافق اولیه، مجدداً انتخابات تمام شعب الکترونیکی است و ۱۳۹ شهر هم به توافق رسیده‌اند که از ابتدا تا انتها، انتخابات را به صورت الکترونیکی برگزار کنند و احتمال اینکه این تعداد افزایش پیدا کند وجود دارد.
گفتنی است در پایان این نشست، رئیس، دبیر و اعضای ستاد انتخابات استان، احکام خود را از استاندار یزد دریافت کردند.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..