استاندار یزد:

انتخابات مهم ترین نماد و مظهر مشارکت مردم در امور کشور است/ ضرورت رعایت اصل بی طرفی و اجرای دقیق قانون از سوی دست اندرکاران برگزاری انتخابات

استاندار یزد در اولین جلسه ستاد انتخاب استان با اشاره به اینکه انتخابات مهم ترین نماد و مظهر مشارکت مردم در امور کشور است، بر ضرورت رعایت اصل بی طرفی و اجرای ‌دقیق قانون از سوی دست اندرکاران برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و تعامل مثبت و موثر هیئت اجرایی با هیئت نظارت بر انتخابات اس...

به گزارش یزدی نیوز  اولین نشست ستاد انتخابات استان با حضور "محمدعلی طالبی" استاندار یزد، "احمد ترحمی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار‌ ‌و رئیس ستاد انتخابات استان، ‌دبیر، ‌اعضا و روسای کمیته های مختلف ستاد انتخابات استان در سالن زنده‌یاد حمیدیا استانداری برگزار شد.

استاندار یزد در این نشست با اشاره به اینکه انتخابات مهم ترین نماد و مظهر مشارکت مردم در امور کشور است، ‌گفت: در دنیا نیز مهم ترین نماد مشارکت مردم،  انتخابات است و بزرگ ترین دستاورد و افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز، تعیین ساز و کار انتخابات است.
"‌محمدعلی طالبی" انتخابات را عرصه فعالیت و ابراز وجود گروه‌های مختلف سیاسی در کشور عنوان کرد ‌و ادامه داد: این مسئله سبب ثبات سیاسی در کشور است ‌زیرا وقتی ما در کشور ساز و کار انتخابات را داریم و مردم و گروه‌های سیاسی می توانند حرف خود را از طریق صندوق های رای بزنند به این معناست که ثبات سیاسی در کشور وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه "خوشبختانه در این دوره، ستاد انتخابات استان متشکل از یک جمع باتجربه است"، ‌افزود: رئیس ستاد انتخابات استان و دیگر اعضای ستاد، هر کدام تجربه بسیار خوبی را در این عرصه داشته‌اند و با همین تجربه امیدواریم که شاهد انتخابات پرشوری در این دوره باشیم.
طالبی خاطرنشان کرد: امسال زودتر از دوره‌های گذشته کار برگزاری انتخابات شروع شده و این امر به دلیل  اهمیت و جایگاه این دوره از انتخابات است که می طلبد تا کشور و نظام و دست اندرکاران انتخابات با آمادگی بیشتری پای در این عرصه بگذارند.
عالی ترین مقام اجرایی استان گفت: در این دوره باید با قانون فعلی، انتخابات را برگزار کنیم و بنابراین لازم است، برنامه و فعالیت‌های آموزشی را در جهت اشراف تمام دست اندرکاران امر انتخابات در استان نسبت به قوانین، ضوابط و دستورالعمل‌های موجود، مدنظر قرار دهیم.
‌وی با تأکید بر تشکیل ستادهای انتخابات در کمترین فرصت ممکن در شهرستان‌های استان، افزود: اعضای  ستاد انتخابات استان به صورت مستمر در شهرستان‌ها حضور پیدا کنند و از فعالیت‌های ستادهای شهرستانی مطلع باشند.
 
 
ضرورت رعایت اصل بی طرفی از سوی فرمانداران، بخشداران و دست اندرکاران برگزاری انتخابات
 
 
طالبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه "حداکثر پایبندی به اصل بی طرفی از سوی دست اندرکاران برگزاری انتخابات در استان مورد انتظار ماست"، تصریح کرد: فرمانداران، بخشداران و اعضای ستاد انتخابات، باید نسبت به اصل بی طرفی کامل در انتخابات پایبند باشند، سطح اعتماد عمومی را در این رابطه ارتقاء بخشند و نشان دهند که مسئولان برگزاری انتخابات، امانت دار رای مردم هستند.
عالی ترین مقام اجرایی استان با اشاره به جایگاه مناسب استان یزد در کشو‌ر در امر مشارکت در انتخابات، ‌گفت: استان یزد در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها‌ی اسلامی شهر و روستا در دوره قبل رتبه اول کشور را از نظر مشارکت به خود اختصاص داد و در انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوره گذشته نیز جزو پنج استان اول کشور بود که امیدواریم بتوانیم این جایگاه را ارتقا دهیم.
 
 
رسانه های استان زمینه مشارکت حداکثری مردم را فراهم کنند
 
 
طالبی با تاکید بر اینکه لازم است رسانه ها، صدا و سیما و خبرنگاران استان با اطلاع رسانی مناسب زمینه مشارکت حداکثری مردم را فراهم کنند، از رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان خواست تا با تولید محتوای مناسب و تعامل با رسانه ها این موضوع را عینیت بخشد.
‌استاندار یزد با تأکید بر توجه ویژه به فضای مجازی و سالم بودن این فضا در ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی، ‌ادامه داد: در ارتباط با شعب اخذ رای اولا باید به این نکته توجه کرد که پراکنش مناسب صندوق‌های رای  به شکلی باشد که بهترین و راحت ترین دسترسی را برای مردم جهت حضور در پای صندوق رای فراهم آورد و ثانیا این شعب از امکانات مجهز و مناسب در ارتباط با مردم برخوردار باشند‌.
وی ‌افزود: افزایش تعداد شعب اخذ رای صرفا در موارد اضطراری باشد زیرا کشور در شرایطی است که باید حداکثر صرفه جویی در هزینه‌ها را داشته باشیم.
طالبی در پایان سخنان خود با تاکید بر برگزاری مستمر و منظم جلسات ستاد انتخابات استان، بر تعامل مثبت و موثر هیئت اجرایی با هیئت نظارت بر انتخابات استان تاکید و خاطرنشان کرد: این جلسات مشترک می تواند زمینه لازم برای همکاری و تعامل لازم را به وجود آورد تا در سایه این هماهنگی، شاهد کمترین اختلاف نظر و اصطکاک میان هیئت های اجرایی و هیئت نظارت بر انتخابات استان باشیم تا در نهایت با انتخاب نمایندگانی خوب و شایسته از سوی مردم استان شاهد ارتقا، پیشرفت و توسعه استان در همه زمینه ها باشیم.‌ 
گفتنی است در پایان این نشست، رئیس، دبیر و اعضای ستاد انتخابات استان، احکام خود را از استاندار یزد دریافت کردند.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..