مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری یزد:

آحاد جامعه را به مطالبه گران اجتماعی تبدیل کنیم

فخرالسادات خامسی هامانه گفت: موفقیت برنامه های فرهنگی اجتماعی نیازمند تبدیل هر فرد در جامعه به یک مطالبه گر اجتماعی است که این مهم هم افزایی همه بخش های اجتماعی و مردم محلی را می طلبد.

به گزارش یزدی نیوزفخرالسادات خامسی هامانه در نشست هم افزایی برنامه های اجتماعی فرهنگی استانداری با سپاه الغدیر، ضمن اشاره به برنامه‌های مشترک استانداری با سپاه الغدیر، تصریح کرد: استفاده از پتانسیل سپاه در برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی استان همواره در دستورکار بوده است؛ چراکه پیش‌زمینه بسیاری از برنامه‌ها حضور مردم در بطن فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی است که سپاه در این زمینه بسیار کمک کننده است. 

وی گفت: دغدغه ما وجود موازی‌کاری در بین دستگاه‌های هم‌راستا است که این مشکل، یکی از بزرگترین مشکلات در حوزه های اجتماعی است؛ چراکه ما هنوز نتوانستیم دستگاه‌ها را همگن و هم سو کنیم و هنوز در این زمینه جای کار داریم. 
خامسی بر لزوم اتصال طرح‌های محله‌محور با یکدیگر تأکید و بیان کرد: درگیر شدن همه بخش‌ها در مورد یک موضوع موجب موفقیت یک برنامه و طرح می‌شود. 
وی به عنوان نمونه عنوان کرد: برای مثال، در بحث کنکور، همه اعم از استانداری، آموزش و پرورش، مدیران مدارس، مشاوران مدارس، انجمن اولیا و مربیان، دانش‌آموزان و خانواده‌ها درگیر شده‌اند و به این شکل، در مورد این موضوع دغدغه‌سازی شده است و اکنون که همه درگیر شده‌اند، دیگر نیاز به پیگیری‌ و جریان‌سازی از سوی نهادها و رسانه‌ها نیست؛ چراکه جامعه اکنون در این موضوع دغدغه‌مند است. 
به گفته مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری یزد، در موضوعات اجتماعی باید ریشه‌ای کار کرد و باید دانست تا زمانی که در جامعه باور شکل نگیرد، برنامه‌ها موفق نخواهد شد؛ برای مثال، اگر جلسه‌ای با موضوع کنکور در مدارس برگزار شود، نزدیک به صد درصد والدین حضور خواهند داشت اما اگر موضوع جلسه آسیب‌های اجتماعی باشد، تعداد بسیار کمی حاضر می‌شوند.  
خامسی اظهار کرد: نباید نقش سرشاخه‌های اجتماعی و گروه‌های مرجع اجتماعی بر تأثیرگذاری بر مردم را نادیده انگاشت و باید پذیرفت که مبلغین و مبلغات، معلمان، انجمن اولیا و مربیان، هنرمندان، رسانه‌ها و… نقش مؤثری در آگاه‌سازی و فرهنگسازی جامعه دارند. 
وی گفت: نیاز است برنامه‌های تقویتی برای گروه‌های مرجع اجتماعی تعریف کرده و آنها را دغدغه‌مند کنیم تا بتوانیم به نقطه‌ای برسیم که آحاد جامعه را به مطالبه‌گران اجتماعی تبدیل کنیم.
 
 
امور فرهنگی با اعتقاد و دین مردم در ارتباط باشد
 
 
«معصومه حکیمیان»، مسئول فرهنگی بسیج جامعه زنان کشور در جلسه ای که با هدف هم‌افزایی میان دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری، بسیج جامعه زنان سپاه الغدیر و معاونت فرهنگی و اجتماعی سپاه الغدیر استان و با حضور مسئول فرهنگی بسیج جامعه زنان کشور برگزار شد برآوردی از آسیب‌های موجود در کشور را بیان کرد و گفت: هدف، اصلاح راهکارها و عملی کردن آنها است. 
مسئول بسیج جامعه زنان بیان کرد: مخاطب ما در وهله نخست ۸۰ میلیون ایرانی، در وهلۀ دوم، تمام زنان و دختران ایران و در وهلۀ سوم، تمام زنان جهان است. 
وی با بیان اینکه، یاد گرفته‌ایم جهانی فکر، منطقه‌ای برنامه‌ریزی و ملی اجرا کنیم، گفت: به طور قطع، ما با پدیده‌ای به نام جنگ نرم مواجه هستیم که تنها مربوط به زمان فعلی نیست بلکه قدمت آن به زمان خلقت انسان بازمی‌گردد. 
حکیمیان با اشاره به طرح «خانواده پایدار» و برگزاری کارگاه‌های آموزشی «احساس خوشبختی»، این اعتقاد را بیان کرد که به نظر می‌رسد اخلاص در کار فرهنگی کم است و انجام امور فرهنگی باید با قلب و اعتقاد و دین مردم در ارتباط باشد.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..