بزودی؛

راه اندازی بسیج همگانی کنترل فشار خون در یزد

مدیر گروه بیماری های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی یزد: در این طرح 250 هزار نفر غربالگری فشارخون می شوند.

به گزارش یزدی نیوزدکترمحمدرضا صادقیان مدیر گروه بیماری های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به این که درصد زیادی از مرگ و میرها در کشور به دلیل ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی است، گفت: یکی از عوامل خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی فشار خون بالا در افراد است.

وی با اشاره به این که این طرح از ۲۷ اردیبهشت ماه آغاز می شود و تا نیمه تیر ادامه دارد، گفت: در این طرح بیش از ۲۵۰ هزار نفر غربالگری فشار خون می شوند.
وی اظهار داشت: مرحله اول این طرح که در ماه رمضان برگزار می شود، بیشتر موضوع اطلاع رسانی صورت می گیرد اما غربالگری فشار خون با قوت بیشتری بعد از ماه مبارک رمضان انجام می شود.
صادقیان با اشاره به این که فشار خون تمام افراد بالای ۳۰ سال، خانم های باردار و افرادی که سابقه بیماری های کلیوی دارند، اندازه گیری می شود و نتیجه آن از طریق پیامک به آن ها اطلاع رسانی می شود، تصریح کرد: انتظار می رود نیمی از جمعیت بالای ۳۰ سال که حدود ۵۶۰ هزار نفر در استان است در این فاصله غربالگری شوند.
 مدیرگروه بیماری های غیرواگیردانشگاه علوم پزشکی یزد گفت:این کمپین با هدف شناسایی، کنترل و اطلاع رسانی انجام می شود که امیدواریم با انجام آن گام مهمی در راستای پیشگیری و کنترل این بیماری در استان برداشته شود.
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..