کمبود پارکینگ یکی از مشکلات بافت تاریخی یزد است

استاندار یزد گفت: کمبود پارکینگ یکی از مشکلات بافت تاریخی یزد است.

به گزارش یزدی نیوز محمدعلی طالبی در ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان یزد که در سالن زنده یاد حمیدیا برگزار شد با اشاره به اهمیت بحث بازآفرینی شهری اظهار داشت: بازآفرینی شهری مسئله ای است که ما می‌توانیم به اهمیت بیشتری داده و فراتر از مسئولیت و کارهای روزمره به آن بپردازیم.

 
استاندار یزد با بیان اینکه برای تشخیص اولویت‌ها در پروژه‌ها نیازمند خرد جمعی و همکاری دستگاه‌های مختلف در استان هستیم افزود: در این راستا می‌توان ستادهای شهری و استانی را نیز فعال و اولویت‌های استان را شناسایی و برای عملیاتی کردن آن اقدامات لازم را انجام داد.
 
وی به ظرفیت‌های ناشناخته شهر یزد اشاره کرد و گفت: این ظرفیت‌های ناشناخته خیلی مورد توجه قرار نگرفته و همچنان هم بی توجه مانده‌اند که نیاز به نگاه دقیق‌تری در این باره داریم.
 
 
طالبی خاطرنشان کرد: یکی از مباحثی که در بافت‌های تاریخی شهر یزد با مشکل روبه‌رو هستیم، کمبود پارکینگ است که حتی زمین‌های بلااستفاده بسیاری در این مناطق وجود دارد که مورد استفاده قرار نمی‌گیرند و نیازمند توجه و کارهای عملیاتی در جهت رفع این گونه مشکلات در بافت‌های تاریخی دارد.
 
استاندار یزد با بیان اینکه بافت تاریخی یزد از جمله فرصت‌های ارزشمند در حوزه بازآفرینی پایدار شهری است گفت: یکی از مباحثی که می‌توانیم در اولویت‌های خود قرار دهیم بازسازی محلات تاریخی شهر یزد در راستای ایجاد شور زندگی برای ساکنین این مناطق است.
 
اجرای بهینه طرح بازآفرینی شهری تسهیلات مناسبی برای احیای بافت تاریخی به همراه دارد
 
محسن صادقیان در ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان یزد به اهداف بازآفرینی شهری اشاره کرد و اظهار داشت: توانمند سازی محلات با نگاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی یکی از مهمترین اهداف بازآفرینی شهری است.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد با انتقاد از اینکه در طرح بازآفرینی شهری در استان به صورت جزیره‌ای عمل می‌شود افزود: یکی از عواملی که امروزه سبب شده در طرح بازآفرینی شهری عملکرد خوبی نداشته باشیم جزیره‌ای عمل کردن است که مشکلات بسیاری را در پی داشته است.
 
وی خطاب به دستگاه‌هایی که طرح‌هایی نزدیک به طرح بازآفرینی شهری دارند گفت: تمام این دستگاه‌ها باید با شرح خدماتی مشخص و تفکیک محلات مشغول به فعالیت شوند.
 
صادقیان با بیان اینکه در سال‌های گذشته در جذب اعتبار در طرح بازآفرینی شهری عملکردی مناسبی نداشتیم تصریح کرد: عمده پروژه‌های سال گذشته ما با شهرداری‌ها بوده و هیچ پروژه‌ای دولتی نبوده که اعتبارات دولتی بگیرد و اینکه نیاز است شهرداران برنامه‌های خود را نسبت به پروژه‌ها و اعتبارات لازم ارائه کنند تا بتوانیم اعتبارات لازم را جذب کنیم.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد با اشاره به طرح دولت برای احیای بافت‌های فرسوده گفت: تسهیلات خوبی برای احیای بافت‌های فرسوده در نظر گرفته شده که نیاز به اجرای بهینه طرح بازآفرینی شهری دارد.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..