اختتامیه اولین المپیاد نبوغ در استان یزد برگزار شد

با حضور رئیس سازمان دانش آموزی استان ،مدیرعامل و معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد و دیگر مسئولین استان اختتامیه اولین المپیاد نبوغ در استان یزد در دانشگاه فرهنگیان یزد برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد ؛ رئیس سازمان دانش‌آموزی استان در آئین اختتامیه المپیاد نبوغ از حضور دو هزار دانش‌آموز در المپیاد بازی های فکری، آموزشی و سرگرمی در استان خبر داد که این اتفاق مهم فرهنگی حاکی از توجه همه جانبه به جایگاه تعلیم و تربیت است.

حسینعلی ملانوری رئیس سازمان دانش‌آموزی استان و دبیر اجرایی المپیاد بازی های فکری، آموزشی و سرگرمی در آئین اختتامیه المپیاد نبوغ بیان داشت: خداوند منان را شاکریم تا توانستیم در فعالیت های تعلیم و تربیت این امر مهم و فرهنگی را به سرانجام برسانیم.

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان از تمامی دستگاه های مختلف که در این موفقیت و اجرایی نمودن این امر دخیل بودند صمیمانه تقدیر و تشکرکردند.

دکتر حرازی زاده مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد در این مراسم بیان داشت : کانون های دانش آموزی هلال احمر در مدارس را ایجاده کرده ایم که هدف از ایجاد این کانون‌ها بهرمندی دانش آموزان از آموزش‌های امداد و کمک‌های اولیه و استفاده از این آموزشها در مواقع بحرانی است. 

مدیرعامل هلال احمر استان یزد طرح “دادرس” را از موثرترین طرح های ملی مشترک بین سازمان جوانان هلال احمر و آموزش و پرورش عنوان کرد و بیان داشت: این طرح با هدف تبیین و تقویت خودامدادی و دگرامدادی در بین دانش آموزان پایه هشتم اجرا می گردد.

حرازی زاده افزود: در سال گذشته، بیش از ۳ هزار دانش آموز در قالب طرح دادرس، آموزش‌های اولیه امدادرسانی را فراگرفته اند.

وی افزود: در طرح دادرس یا دانش آموز آماده در روز‌های سخت به دانش آموزان مدارس نحوه پناه گیری و خروج اضطراری در زمان زلزله، بانداژ، حمل مصدوم، اطفای حریق و چادر زنی آموزش داده می‌شود.

گفتنی است، المپیاد دانش‌آموزی نبوغ در اسفند ماه سال ۹۷ با مشارکت سازمان دانش‌آموزی استان، اداره کل آموزش و پرورش و پارک علم و فناوری یزد در رشته های هوافضا، رباتیک، دومینو، جنگا، روبیک، پنتاگو، ریورسی، کریدور و لیوان چینی برگزار شد.

 

بخش نظردهی بسته شده است..