گران‌فروش‌ها در یزد محکوم به نصب پارچه با درج عنوان تخلف می‌شوند

دادستان عمومی و انقلاب یزد با هشدار و به گرانفروشان و محتکران، گفت: با نظارت سازمان تعزیرات حکومتی و بازرسان حوزه اصناف و بازار، واحد‌های گرانفروش و محتکر با نصب پارچه و بنر به همه شهروندان معرفی می‌شوند.

به گزارش یزدی نیوز علی اکبر شمس  در نشست کارگروه تنظیم بازار استان یزد، اظهار داشت: به استناد ذیل ماده ۱۱۴ قانون آیین دادرسی کیفری و ماده ۷ دستورالعمل « نظارت بر فرایند عرضه مایحتاج عمومی و کالاهای اساسی » مصوب دادستان کل کشور، در موارد گرانفروشی و احتکار بر خلاف مصوبات ستاد تنظیم بازار، نصب پارچه و بنر در محل با ذکر عنوان تخلف توسط سازمان تعزیرات انجام می‌گیرد.

 
وی استفاده از توان بسیج و سایر نیروهای مردمی جهت نظارت و بازرسی از بازار را مطرح کرد و ادامه داد: دادسرای استان آماده آموزش موارد قانونی و قوانین و مقررات حاکم بر صنوف و بازار است تا نظارت‌ها در گستره بیشتر و سرعت بالاتری انجام گیرد.
 
این مقام قضایی در ادامه بر ضرورت ساماندهی وضعیت میوه و تره بار استان که قیمتی بالاتر از متوسط کشوری دارد متذکر شد که لازم است شهرداری یزد همکاری و همراهی بیشتری داشته و ضمن نظارت بر میدان اصلی میوه و تره بار مرکز استان؛ در جهت ایجاد میادین عرضه مستقیم میوه و تره بار در نقاط مختلف شهر همانند بسیاری از شهرهای بزرگ کشور تلاش نماید و به صورت ویژه نیز این موضوع پیگیری می‌شود.
 
دادستان عمومی و انقلاب یزد  تصریح کرد:  با توجه به موافقت و همراهی سازمان جهاد کشاورزی استان و تعاون روستایی به عرضه مستقیم میوه و تره بار، گام مهمی در تعادل بخشی قیمت‌ها است.
 
وی خاطرنشان کرد: شرایط خاص و ویژه حاکم بر بازار دیگر جایی برای سوء استفاده و فرصت جویی ندارد و در این برهه همه مسئولان و مردم باید دست در دست هم بر شرایط حاکم فائق آیند.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..