سرپرست معاونت اقتصادی استانداری یزد:

نهادسازی و مدیریت تعاملی،زیربنای توسعه است/ توجه به ایجاد شبکه گردشگری در استان یزد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد توجه به ایجاد مزیت و شبکه گردشگری در استان یزد برای جذب گردشگران داخلی و خارجی را خواستار شد و بیان کرد:نهاد سازی و مدیریت تعاملی، زیربنای توسعه و پیشرفت است.

به گزارش یزدی نیوزکانون هماهنگی گردشگری استان به ریاست « سیدمسعود عظیمی» سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد در سالن شهید موحدین تشکیل جلسه داد. 

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد  در این جلسه گفت: گردشگری به عنوان پاک ترین صنعت و یکی از پایدارترین فضاهای کسب و کار است که باید مزیت های اصلی استان را در این حوزه جستجو کرد.
« سیدمسعود عظیمی» افزود:فعالیت کانون های گردشگری بر اساس ایجاد هماهنگی و ورود به ارائه خدمات بهتر شکل گرفته است و نهادسازی یکی از مترقی ترین راهکارهایی است که می تواند جریان سازی واقعی بخش خصوصی در این عرصه را امکان پذیر سازد.
عظیمی خاطرنشان کرد:کمیته ها و هسته های شکل گرفته در ابعاد مختلف گردشگری می تواند به عنوان عنصری پیشران عمل کند و در فضایی که مسئولیت اجتماعی بر فعالیت اداری غالب می شود،جریانی سازنده و اثرگذار شکل می گیرد.
وی بر برداشت مناسب از الگوهای تطبیقی و ایده های نو با حداقل آزمون و خطا تاکید و اظهار داشت:علاوه بر شناسایی و بهره  مندی از مزیت های استان لازم است مزیت سازی نیز مورد توجه قرار گیرد و اگر فعالیت ها در قالب شبکه ای برنامه ریزی شوند با رسیدن به نتیجه مناسب؛ شکل گیری خوشه گردشگری نیز محقق می شود.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد بیان کرد: به جز تعامل مسیر دیگری برای پشرفت و توسعه استان وجود ندارد و همه باید برای ایجاد حس خوب و ارائه خدمات مناسب و پایدار به گردشگران تلاش کنیم و این امر با  تمرکز بر موضوعات شاخص امکان پذیر است.
عظیمی به برنامه ریزی بر اساس زیرساخت ها و خدماتی که در رونق گردشگری نیاز است اشاره و بر حمایت از جامعه هتلداران و سایر بخش های فعال در گردشگری برای تقویت توان و ارائه خدمات قابل قبول تاکید کرد.
وی افزود: انتظار می رود کمیته علمی و آموزشی برای انجام مطالعات صحیح و کاربردی جهت دهی لازم را در دستور کار قرار دهد و  اسناد و سوابق پژوهشی انجام گرفته نیز مورد بازبینی و  بهره برداری قرار گیرند.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد در پایان گفت:آنچه در کمیته ها و جلسات مختلف مطرح می شود جمع بندی شود زیرا از نقاط ضعف،تهدید،فرصت یا قدرت می توان به استراتژی و چشم انداز مناسبی رسید و ایده های نو را در بهبود شرایط و حل مشکلات به کار گرفت.
شایان ذکر است در این جلسه گزارشی از روند پیشبرد ویژه برنامه های جشنواره تابستانی یزد ارائه و جهت تکمیل طرح این برنامه تبادل نظر و هم اندیشی شد.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..