رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد:

نظارت جدی بر بازار یزد در ماه مبارک رمضان انجام می شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از نظارت جدی بر بازار به منظور عرضه کالاهای اساسی مردم با قیمت مصوب خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز محمدرضا علمدار یزدی، در نشست کارگروه تنظیم بازار استان و کمیته نظارت بر عرضه کالاهای اساسی استان یزد اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان کالاهای اساسی مردم از جمله گوشت قرمز، مرغ، روغن، برنج و شکر با نرخ مصوب در شهرستانهای استان عرضه می‌شود.

 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ادامه داد: عرضه و توزیع گوشت قرمز گوسفندی با قیمت ٨٥٠ هزار ریال تا ۸۸۰ هزار ریال در دستور کار است و بدین ترتیب تنها استانی هستیم که گوشت قرمز گوسفندی را با قیمت زیر ۹۰۰ هزار ریال به مردم عرضه می‌کنیم.
 
وی خاطرنشان کرد: گوشت مرغ در استان بین هر کیلو ۸۵ هزار ریال تا ۱۱۲ هزار ریال در بازار به فروش می‌رسد.
 
علمدار یزدی عنوان کرد: در مورد قیمت میوه و تره بار نیز پیاز با ۵۳ درصد کاهش، قیمت هندوانه با ۱۸ درصد کاهش قیمت و انواع سبزیجات نیز با ۳۷ درصد کاهش قیمت همراه بوده است.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در مورد قیمت تخم مرغ نیز گفت‌: ۸۰ تن تخم مرغ در استان تولید می‌شود که ۶۰ تن آن به مصرف می‌رسد و در این مورد نیز با کاهش تقریباً ۹ درصدی قیمت روبرو بوده‌ایم.
 
وی افزود: از لحاظ شاخص افزایش تورم و قیمت کالاهای اساسی رتبه نسبتاً خوبی داریم و در کشور چهاردهم هستیم و اینکه در برخی کانال‌ها در فضای مجازی به دروغ گفته شده استان یزد از نظر تورم رتبه اول است به طور قوی رد می‌شود.
 
علمدار یزدی یادآور شد: برای رفاه حال مردم و جلوگیری از گران فروشی نظارت‌های خود را در ماه مبارک رمضان افزایش داده‌ایم و با جدیت برای ساماندهی بازار کالاهای اساسی مردم تلاش خواهیم کرد.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..