چشم‌انتظاری ۱۲ ساله‌ی ابرکوهی‌ها برای شبکه فاضلاب

طرح فاضلاب شهری ابرکوه که از سال 1386 با اقدامات مطالعاتی و البته عملیات اجرایی آن از سال 90 آغاز شد، همچنان با پیشرفت کار پایین دنبال می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز طرح فاضلاب شهری ابرکوه با اقدامات مطالعاتی از سال ۸۶ آغاز شد به نحوی که مطالعات فاز صفر که همان مطالعات توجیهی، اقتصادی، فنی و زیست‌محیطی بود در سال ۸۶ آغاز و فازهای اول و دوم نیز بلافاصله اجرایی شد که تا سال ۸۹ به طول انجامید.

 
این طرح در ادامه با حمایت مسئولان استانی و نماینده وقت مجلس، در وزارتخانه و سازمان برنامه و بودجه کشور و همچنین کمیسیون ماده ۳۲ مصوب و کد اعتبارات ملی گرفت و عملاً طرح فاضلاب شهری ابرکوه در سال ۱۳۹۰ کلید خورد.
 
البته بنا بر زمان‌بندی طرح اولیه، قرار بود که شبکه فاضلاب شهری ابرکوه تا پایان سال ۹۶ به مرحله بهره‌برداری برسد ولی متأسفانه اجرای طرح با عدم تخصیص اعتبار در سال‌های گذشته، به کندی پیش رفت.
 
«محمد مهدی ثابتیان» مدیر اجرای طر‌ح‌های جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب یزد در همین راستا گزارشی از اقدامات صورت گرفته در مورد این طرح طی سال گذشته ارائه می‌کند و می‌گوید: در یکسال گذشته ۱۶ هزار و ۹۰۰ متر شبکه جمع آوری فاضلاب در مناطق آزادگان، شهرک صفائیه ، شهید فهمیده، جمهوری و فرعی‌های آن و خیابان‌های ساحلی شهر ابرکوه اجرا شده است.
 
وی خاطر نشان می‌کند: این عملیات طی دو قراداد و با هزینه‌ای بالغ بر ۱۱۴ میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی اجرا شده است.
 
ثابتیان اضافه می‌کند: عملیات لوله گذاری ابرکوه با استفاده از لوله‌های پلی اتیلن در اقطار ۴۰۰-۲۰۰ میلی متر انجام شده است.
 
گفتنی است؛ برآورد مجموع هزینه فاضلاب شهری ابرکوه بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان پیش بینی شده که بخشی از آن صرف ساخت تصفیه‌خانه لجن فعال خواهد شد.
 
مسئولان شهرستان ابرکوه امیدوار هستند که در صورت تزریق اعتبارات کافی طرح فاضلاب ابرکوه تا سال ۹۹ خاتمه یافته و به بهره‌برداری برسد.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..