امام جمعه یزد:

اجرای سند تحول بنیادین به مطالبه جدی معلمان تبدیل شود

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش می تواند بسیاری از نقائص این بخش را حل کند، گفت: اجرای این سند باید به مطالبه جدی معلمان تبدیل شود.

به گزارش یزدی نیوزآیت الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با اشاره به اینکه فشار اقتصادی بر مردم هر روز در حال افزایش است، اظهار داشت: قشرهای مختلف مردم اکنون با مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم می‌کنند و در این بین اقشاری نظیر فرهنگیان، به ویژه گروه‌هایی از آنها، دچار مشکلات عدیده ای هستند.

 
وی با اشاره به اینکه مشکلات فرهنگیان از سال‌های دور وجود داشته و باید برای آن فکر اساسی شود، عنوان کرد: دولت باید به صورت ریشه‌ای با جدیت و همکاری سایر بخش‌ها برای حل نیازها و رسیدگی به مطالبات فرهنگیان اقدام کند.
 
امام جمعه یزد با تاکید بر اهمیت شغل معلمان بیان کرد: معلمی رسالت بسیار سنگینی است و ارتباط مستقیم با تربیت و آینده فرزندان ما دارد و باید توجه داشت که اگر معلمان از نظر معیشتی دچار مشکل و مشغله باشند، بر انجام رسالت آنها اثرگذار خواهد بود.
 
وی با تاکید بر اینکه سیستم آموزش و پرورش هم در زمینه پرورش و تربیت دینی و هم از نظر رسیدگی به معلمان و … دچار نقایصی است که باید برطرف شود، افزود: این امید وجود دارد که با اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، این مشکلات حل شود.
 
ناصری بر لزوم اجرای کامل این سند تاکید کرد و اظهار داشت: معلمان نیز باید اجرای کامل این سند را به عنوان یک مطالبه جدی مدنظر قرار داده و آن را پیگیری کنند.
 
امام جمعه یزد همچنین با اشاره به سند ۲۰۳۰ و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با فرهنگیان به مناسبت روز معلم عنوان کرد: خروجی نظام آموزش و پرورش باید تربیت نسلی معتقد و مقید به اجرای آموزه‌های دینی و انقلابی باشد و این مهم دغدغه رهبر معظم انقلاب است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته کار و کارگر و تبریک این ایام به کارگران تاکید کرد: کارگران از ارکان رونق تولید هستند و ضمن اینکه تاکید داریم باید به حق و حقوق آنها به درستی رسیدگی شود، معتقدیم این قشر نیز باید مسئولیت خود را در رونق تولید به درستی انجام دهند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..