در مراسم تجلیل از اساتید دانشگاه یزد مطرح شد؛

معلمان و اساتید دانشگاه امید و انگیزه را در دانشجویان زنده کنند

استاد دانشگاه تهران گفت: به رغم تمام مشکلات صنفی، اجتماعی و اقتصادی که وجود دارد، یکی از رسالت های اصلی معلمان، زنده کردن امید و انگیزه در دانشجویان است.

به گزارش یزدی نیوزمحمود کمره‌ای در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و بزرگداشت مقام معلم در دانشگاه یزد با بیان اینکه معلمی یک رسالت که از انبیا به ارث رسیده است، اظهار داشت: معلمی که می‌خواهد رسالت پیامبرگونه خود را به درستی به انجام برساند باید دارای اخلاق حرفه‌ای باشد.

 
وی با بیان اینکه دلسوزی، خوش خلقی، صداقت، وظیفه شناسی، مسئولیت پذیری و … از مصداق‌های اخلاق حرفه‌ای است، افزود: معلم باید در زمینه علمی نیز دارای قدرت و تخصص داشته و توان انتقال علم را نیز داشته باشد.
 
کمره‌ای تصریح کرد: اگر معلمی ویژگی‌های اخلاقی را داشته باشد اما فاقد مهارت‌های علمی باشد، نمی‌تواند رسالت خود را به درستی انجام دهد.
 
استاد دانشگاه تهران ادامه داد: معلم همچنین باید شاگردپرور باشد زیرا توسعه علم از راه تربیت شاگردان است به نحوی که امام صادق (ع) ۴ هزار دانشجو تربیت کردند و به اقصی نقاط جهان گسیل داشتند.
 
وی خاطرنشان کرد: اگر شاگردپروری در دستور کار معلم قرار گیرد، به طور قطع اثرگذاری بالاتری خواهد داشت زیرا بعد از گذشت مدتی، جزئیات دروس به ویژه دروسی که کاربرد مستقیم ندارند، از ذهن دانشجویان پاک خواهد شد اما رفتار و سکنات اساتید هرگز فراموش نخواهد شد.
 
کمره‌ای همچنین بیان کرد: استاد و معلمی که در مسیر انبیا قدم بر می‌دارد باید توانایی این را داشته باشد که روحیه خلاقیت را در دانشجویان خود پرورش دهد.
 
وی با اشاره به رسالت‌هایی که در جامعه امروز بر عهده اساتید و معلمان است، گفت: همه ما باید در جهت رفع نیازهای کشور و استاندارد کردن آموزش‌ها تلاش کنیم.
 
کمره‌ای خاطرنشان کرد: معلم نباید معلمی را شغل بداند بلکه باید آن را وظیفه و رسالت خود دانسته و از بالندگی شاگردانش به شعف بیاید و به رغم همه مشکلات شغلی و صنفی که دارد باید امید و انگیزه را در دانشجویان احیا کند.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..