امام جمعه یزد در جمع کارکنان چادرملو؛

خودباوری و تعقل باید در میان تمام اقشار جامعه نهادینه شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: خودباوری و مقوله مهم تفکر و تعقل باید در میان تمام اقشار جامعه از دوران طفولیت نهادینه شود.

به گزارش یزدی نیوزآیت الله محمدرضا ناصری در جمع کارکنان و مدیران مجموعه صنعتی و معدنی چادرملو با انتقاد از سیستم آموزشی کشور که فرهنگ «بخوان، حفظ کن و نمره بگیر» را در میان کودکان ما نهادینه کرده است، اظهار داشت: این اتفاق سبب شده تا روحیه تفکر و تعقل و خودباوری در جوانان ما کمرنگ باشد.

 
وی عنوان کرد: آنچه باید نهادینه می‌شد، «بخوان، فکر کن، چیزی از فکرهایت به دست آور» بود و اگر این سیستم ترویج می‌یافت، امروز کشور ما به پیشرفت‌های بیشتری در حوزه‌های مختلف دست می‌یافت.
 
ناصری خاطرنشان کرد: همین تفکر و سیستم غلط آموزشی سبب شد تا سطحی نگری از یک سو و بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی از سوی دیگر روز به روز در جامعه افزایش پیدا کند.
 
امام جمعه یزد تاکید کرد: خداوند متعال همه انسان‌ها را خلاق و توانمند خلق کرده و به همه ما استعداد و اندیشه داده است اما راه شکوفایی آن در دست سیستم آموزشی، خانواده‌ها و پیگیری و پشتکار خود افراد است.
 
امام جمعه یزد عنوان کرد: همانطور که خداوند متعال، معادن متنوع و دارای ارزش‌های متفاوت را خلق کرده و در هر یک فوایدی قرار داده است، انسان‌ها را نیز متفاوت و البته دارای استعداد خلق کرده و تنها باید راه بهره برداری درست از آنها را دانست.
 
ناصری تصریح کرد: پیش از انقلاب استکبار به ایران تجهیزات و ماشین‌آلات می‌داد ولی به هیچ عنوان اجازه نمی‌دادند که مهندسان ایرانی به نحوه ساخت یا عملکرد این دستگاه‌ها مطلع شوند و به همراه دستگاه‌ها، مهندسان خود را هم به ایران می‌فرستادند.
 
وی یادآور شد: انگلیس و آمریکا تمام تلاش خود را به کار بسته بودند تا اجازه ندهند جوانان ایرانی به پیشرفت علمی و خودکفایی در علم دست پیدا کنند و هنوز هم سیستم آموزشی ما تفکر و تعقل را آنگونه که لازم است، در فرزندان ما بارور نمی‌کند.
 
امام جمعه یزد اظهار داشت: امروز همه اقشار جامعه و حتی کارگران معادن و مهندسان باید تلاش کنند تا نحوه کارکرد ماشین آلات وارداتی را بیاموزند و خود برای تولید مشابه و حتی بهتر آن تلاش کنند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..