امام جمعه یزد:

مدیران اقتصادی و تولیدی کشور عزمی برای خودکفایی ندارند

امام جمعه یزد گفت: امروز در بسیاری از عرصه‌های اقتصادی کشور یک مشکل اصلی وجود دارد و آن عدم باور به توانایی نیروها و نخبگان داخلی است و در این زمینه عزمی نیز در مدیران مشاهده نمی شود.

به گزارش یزدی نیوز آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با جمعی از نخبگان بسیجی استان یزد با اشاره تحریم‌های ظالمانه آمریکا و دشمنی‌هایی که در طول چهار دهه گذشته علنی و بارز اعلام شده است، اظهار داشت: این دشمنی‌ها تمام شدنی نیست و قرار نیست فشارهای آمریکا بر ملت ایران پایانی داشته باشد.

 
وی افزود: امروز دشمن فشار خود را بیش از هر زمانی با تحریم‌ها و کارشکنی‌ها در زمینه‌های مختلف دو چندان کرده و ما در این شرایط باید مقاومت و ایستادگی کرده و راه را پیدا کنیم در غیر این‌صورت محکوم به باخت و له شدن زیر بار فشارها هستیم.
 
ناصری تصریح کرد: حتی اگر در برابر دشمن تسلیم شویم، قرار نیست آمریکا با ما مدارا کند بلکه تمام توان خود را برای نابودی ما به کار خواهد گرفت بنابراین تنها راه، تکیه بر ظرفیت‌های داخلی است.
 
امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب نیز مدام بر عدم نیاز به آمریکا تاکید دارند و همواره تاکید بر تکیه بر توان داخلی داشته اند زیرا کشور ما و جوانان و نخبگان ما این ظرفیت را دارند که نیازهای کشور را تأمین کنند.
 
ناصری عنوان کرد: یکی از مسائلی که باید در این زمینه به آن توجه کنیم این است که همیشه نسبت به نقاط ضعف و قوتی که داریم بررسی و دقیق انجام دهیم و در هر قسمتی که با مشکلی روبرو هستیم، آن مشکلات را برطرف کنیم.
 
وی ادامه داد: همه تلاش انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها هم در طول ۱۰۰ سال قبل این بوده که ایرانی‌ها نسبت به مشکلات و ظرفیت‌هایی که دارند، بی تفاوت باشند و به صورت سطحی راه‌های اشتباه مختلفی را امتحان کنند و هیچ زمانی به پیشرفت دست پیدا نکنند.
 
ناصری با اشاره به اینکه این موضوع تنها با تفکر و تعقل می‌تواند رفع شود، ادامه داد: در هر عرصه‌ای که از این سطحی‌نگری رها شدیم توانستیم به موفقیت‌های بسیار چشمگیری دست پیدا کنیم و نمونه آن در علوم هسته‌ای، موشکی، علوم نظامی و برخی عرصه‌های پزشکی قابل مشاهده است.
 
امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: امروز در بسیاری از عرصه‌های اقتصادی و تولیدی کشور یک مشکل اصلی وجود دارد و آن عدم باور به توانایی نیروها و نخبگان داخلی است و تنها حرفی که بر روی زبان مدیران این مجموعه‌ها وجود دارد این است که ما نمی‌توانیم خودکفا بشویم و عزمی نیز برای خودکفایی در میان این مدیران مشاهده نمی‌شود.
 
وی تاکید کرد: واقعیت این است که اگر توان جوانان را به کار بگیریم و به ظرفیت‌های آنها ارزش دهیم و آنها را جدی بگیریم، می‌توانیم از مشکلات فعلی عبور کنیم.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..