مسابقات مرحله شهرستانی طرح ملی «دادرس» در خاتم برگزار شد

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان خاتم گفت: مرحله شهرستانی هفتمین دوره مسابقات طرح ملی دادرس در مدارس این شهرستان برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد ؛ مجتبی عشایری پناه رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان خاتم با اعلام  این خبر افزود: طرح ملی دادرس «دانش آموزان آماده در روزهای سخت» در مدارس شهرستان خاتم آغاز و تا پایان سال تحصیلی ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به استقبال بسیار خوب مربیان و دانش آموزان این شهرستان از طرح دادرس، اظهار کرد: آموزش های طرح ملی دادرس عامل کاهش خطر در زمان بحران در مدارس است. دانش آموزان بیشتر اوقات خود را در مدارس هستند و بر همین اساس آموزش های لازم به دانش آموزان داده می شود تا در زمان وقوع حوادث احتمالی از خود و اطرافیانشان محافظت کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان خاتم بیان داشت : هفتمین مرحله شهرستانی مسابقات دادرس خواهران  و برادران شهرستان خاتم با حضور ۳ تیم خواهران و ۳ تیم برادران برگزار شد.

وی افزود: ابتدا آزمون کتبی با حضور تیم‌ها برگزار و  سپس در آیتم‌های عملی شامل حمل مصدوم و پناهگیری و خروج ایمن و خونریزی،پانسمان و بانداژ و احیای قلبی و ریوی CPR  و اسکان اضطراری و اطفاء حریق و … اجرا شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان خاتم ادامه داد: در پایان مسابقه،  جمع‌بندی نتایج توسط داوران صورت گرفت که  تیم مدرسه پسرانه امام علی روستای کرخنگان و تیم مدرسه دخترانه نجمه رتبه نخست را کسب و راهی مرحله استانی شدند.

عشایری پناه اضافه کرد:  هدف از اجرای طرح دادرس در مدارس، آماده‌سازی و ارتقای سطح آمادگی امدادی دانش‌آموزان در مواجهه با حوادث وبلایای طبیعی در روزها و شرایط سخت است.

 

بخش نظردهی بسته شده است..