رئیس شورای شهر یزد:

روند ارائه خدمت با تصویب قانون مدیریت یکپارچه شهری تسهیل می شود

رئیس شورای اسلامی شهر یزد از تسهیل خدمات با تصویب قانون یکپارچه مدیریت شهری خبر داد و گفت: مردم باید در اداره شهرها سهیم شوند.

به گزارش یزدی نیوزغلامعلی سفید در همایش روز ملی شوراها با تبریک این روز به تشریح فلسفه تشکیل شورا در اوایل انقلاب پرداخت و اظهار داشت: اوایل انقلاب شور و حال انقلابی در زمینه تشکیل شوراها به وجود آمد و همدلی در میان مردم بسیار بود که در چنین فضایی امام دستور تشکیل شورا را دادند تا مردم در امور شهری حضور داشته باشند و پس از چهل سال هر روز بیشتر به فلسفه تشکیل شوراها نزدیک می شویم.

 
وی عنوان کرد: در این شرایط اقتصادی که کوچک شدن دولت مطرح می‌شود، اگر قرار است بدنه دولت سبک‌تر شود، بهترین راه حل شوراها هستند و اینکه اختیارات به مردم و نمایندگان آنان واگذار شود.
 
سفید با اشاره به مشکلات دولت خاطرنشان کرد: دولت چندین سال است که طرح مدیریت یکپارچه را ارائه داده و در کمیسیون‌های مختلف مجلس مطرح شده و اکنون به نظر راهی جز تصویب آن نیست زیرا دولت در هر شرایط و به خصوص شرایط فعلی نمی‌تواند تمام امور را انجام دهد و این خود مردم هستند که باید در اداره شهر سهیم شوند و در جهت رفع مشکلات موجود کمک کنند.
 
رئیس شورای اسلامی شهر یزد در بخش دیگری از سخنان خود در مورد انتخاب شهردار نیز اظهار داشت: در مورد انتخاب شهردار باید به قانون توجه شود و این‌طور به نظر می‌رسد که قسمت‌های انتصابی دوست دارند محدوده اختیارات انتخابی را کم کنند و باید با همت مسئولان، طبق قانون این اختیارات به شوراها برگردد.
 
سفید در ادامه با اشاره به عملکرد هیئت تطبیق بیان کرد: در گذشته و در زمان تشکیل قانون شوراها اسمی از هیئت تطبیق نبود اما بعدها مطرح شد در عین حال مشخص شد که هیئت در چه زمینه‌ای می‌تواند نظر دهد اما اکنون می‌خواهد کنترل شدید داشته باشد که به نظر در این زمینه باید با قانونمداری رفتار کرد.
 
منبع:خبرگزاری مهر
 
 

بخش نظردهی بسته شده است..