عضو شورای اسلامی شهر یزد:

نمای بام‌های بافت تاریخی مورد توجه میراث فرهنگی یزد قرار گیرد

عضو شورای شهر یزد با اشاره به نمای ناهمگون برخی بام‌ها با بافت تاریخی که اغلب در تصاویر هوایی مشاهده می شود، گفت: این موضوع باید مورد توجه دست اندرکاران میراث فرهنگی یزد قرار گیرد.

به گزارش یزدی نیوز ونوس عامری در جلسه کمیسیون خدمات شهری شورای شهر یزد که با دستور کار مناسب سازی معابر بافت تاریخی برای معلولان و سالمندان برگزار شد، اظهار داشت: بافت تاریخی گرچه به ثبت جهانی رسیده اما در بسیاری از موارد از جمله مناسبت سازی برای معلولان باید در آن اقدامات جدی انجام شود.

 
وی بیان کرد: همه گروه‌های جامعه حق دارند از میراث گذشتگان بهره مند شوند اما فضاسازی فعلی این امکان را برای گروه‌های خاص به ویژه معلولان و سالمندان فراهم نمی‌کند و لازم است در مورد آن چاره اندیشی شود.
 
عامری تصریح کرد: البته علاوه بر این مورد، مسائل دیگری نیز در بافت تاریخی یزد، از زیبایی‌های بصری آن کاسته است که از آن جمله می‌توان به نمای بام‌ها اشاره کرد.
 
عضو شورای اسلامی شهر یزد عنوان کرد: در بسیاری از موارد در تصویربرداری‌های هوایی، مناظری از بام‌ها مشاهده می‌شود که هیچ سنخیتی با بافت تاریخی ندارد و یکدستی بافت را به هم زده که این مهم باید مورد توجه دست اندرکاران میراث فرهنگی قرار گیرد.
 
وی، مناسب سازی معابر و درگاه‌های ورودی بناهای تاریخی در بافت جهانی یزد را ضروری دانست و بیان کرد: شهرداری آمادگی هرگونه همکاری به منظور حفظ بافت تاریخی را دارد.
 
معاون خدمات شهری شهرداری یزد نیز در این جلسه بر ضرورت ایجاد همدلی برای حراست و استفاده بیش از پیش از بافت جهانی یزد تاکید کرد.
 
حسین صالحیان اظهار داشت: خوشبختانه در حال حاضر همدلی و تعامل خوبی در مجموعه شهرداری برای مدیریت بهتر بافت تاریخی وجود دارد که باید از آن کمال استفاده انجام شود.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..