باید با چاه‌های غیرمجاز با قاطعیت برخورد شود

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه باید با چاه‌های غیرمجاز در استان یزد با قاطعیت برخورد شود گفت: جای تعجب دارد که فردی در یزد بگوید که من در بخش کشاورزی سود داشته‌ام.

به گزارش یزدی نیوزکمال دهقانی فیروزآبادی در نشست مجمع نمایندگان استان یزد پیرامون بررسی مشکلات کشاورزان، موضوع آب و رسیدگی به وضعیت بارندگی‌ها و حوادث اخیر که با حضور استاندار، مدیران دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های صنفی مرتبط در سالن حمیدیا استانداری یزد برگزار شد با اشاره به مشکلات کشاورزان اظهار داشت: مشکل کشاورزی و کشاورزان دیده می‌شود ولی این یک وجه کار است و قسمت دیگری هم وجود دارد که شاید دولتی‌ها به آگاه باشند.

 
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اضافه کرد: مسئولان مربوطه در استان باید گزارشی وضعیت آبی استان در گذشته و حال ارزیابی کنند و اعلام کنند که اگر به همین روش پیش برویم در استان چه وضعیتی خواهیم داشت.
نماینده تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه به غیراقتصادی بودن کشاورزی در استان یزد اشاره کرد و گفت: کشاورزان در یزد بیشتر هزینه می‌کنند ولی کمتر برداشت دارند و جای تعجب دارد که فردی در یزد بگوید که من در بخش کشاورزی سود داشته‌ام.
 
وی با بیان اینکه سود در کشاورزی وجود دارد ولی این مسئله خیلی در یزد دیده نمی‌شود تصریح کرد: در برخی استان‌ها سود کشاورزی به واسطه وجود شرایط مساعد وجود دارد ولی در استان یزد به این شکل نیست.
 
دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه کشاورزان نباید در چرخه ورشکستگی بیافتند که بخشی از آن دست ما و بخشی از آن هم نیست تصریح کرد: بهره برداری غیر مجاز از چاه‌ها یکی از معضلات است و نمایندگان مجلس اولین کسانی هستند که مدعی خواهند بود چون کار غیرشرعی و غیرقانونی است.
 
دهقان با تاکید بر اینکه باید با چاه‌های غیرمجاز با قاطعیت برخورد شود افزود: بهره برداری غیر مجاز مسئله‌ای است که باید با قانون با آن برخورد شود چون مشکلات بسیاری را به وجود آورده است.
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..