عضو فراکسیون امید مجلس‌:

تورم نقطه به نقطه به ۵۴ درصد رسیده/فشار بر ‌کارگران زیاد است

نماینده مردم اردکان در مجلس با بیان اینکه تورم نقطه به نقطه به ۵۴ درصد رسیده است، گفت: فشار بر اقشار مختلف مردم و بالاخص کارگران زیاد است.

به گزارش یزدی نیوزمحمد رضا تابش  در مجمع نمایندگان استان یزد که با موضوع پیگیری قشر کارگری استان در سالن حمیدیا استانداری یزد برگزار شد با تبریک هفته کارگر اظهار داشت: برای امنیت خود استان یزد هم باید توجه بسیار بیشتری به کارآفرینان، تشکل‌های کارگری و کارگران داشته باشیم.

 
نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی افزود: جمعیت کارگری استان یزد زیاد است و توجه به مقوله تولید و حمایت از کارگران و کارآفرینان باید در استان افزایش یابد تا بتوانیم امنیت داخلی یزد را بالا ببریم.
 
وی وضعیت اقتصادی کشور را شکننده و حساس دانست و عنوان کرد: در این شرایط فشار بر اقشار مختلف مردم و بالاخص کارگران زیاد است و بسیاری از کارآفرینان در شرایط کنونی با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو شده‌اند.
 
تابش تعامل سه جانبه را راه برون رفت از مشکلات کنونی در استان عنوان و تصریح کرد: کارگر، کارفرما و دولت باید با یکدیگر تعامل و در جهت رفع مشکلات همفکری داشته باشند.
 
 
نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس دفاع از حقوق کارگران را وظایف خود می‌دانند تصریح کرد: در این مسیر کوتاهی نخواهیم نکرد ولی با روش‌های عقلانی به دنبال حل مشکلات این قشر زحمت‌کش هستیم.
 
وی افزایش ۳۶ درصدی حقوق را نسبتا مناسب دانست و گفت: چون تورم سالانه کشور ۳۲ درصد و تورم نقطه به نقطه متاسفانه ۵۴ درصد بوده و در شرایط کنونی شاید بیش از این نمی‌شد کاری کرد ولی اقدامات جانبی می‌توان انجام داد.
 
تابش با تاکید بر اینکه شرکت‌های واسطه‌ای باید در استان یزد تعطیل شوند اظهار داشت: شرکت‌های واسطه‌ای حتماً باید تعطیل شوند و نکته‌ای که در این زمینه وجود دارد این است که اغلب این شرکت‌ها بومی نیستند و آمار بیکاری که امروزه در یزد افزایش یافته به دلیل همین مباحث است.
 
نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تشکل‌های صنفی اصلا امنیت شغلی ندارند تصریح کرد: توجه زیادی به تشکل‌های صنفی نمی‌شود و سبب شده که امروزه امنیت شغلی نداشته باشند.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..