در مجمع خیران ازدواج یزد مطرح شد؛

مجامع خیرین ازدواج در کشور تقویت می‌شوند

مدیرکل برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان از تقویت مجامع خیرین ازدواج در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز اعظم کریمی در نشستی با مدیرعامل و اعضای مجمع خیرین ازدواج استان یزد با بیان اینکه از گذشته خیرین ازدواج سهم بسزایی در تشکیل خانواده و ازدواج جوانان داشته‌اند، اظهار داشت: در وزارت ورزش و جوانان با توجه به عنایت ویژه وزیر ورزش و جوانان نسبت به موضوعات مبتلابه جوانان به ویژه مسئله ازدواج و بهره گیری از ظرفیت بالای خیرین؛ در معاونت جوانان در تلاش هستیم مجامع استانی را راه اندازی و تقویت کنیم.

 
کریمی با بیان اینکه اعضای مجامع خیرین ازدواج را در استان‌ها عمدتاً افراد خیر صاحب نام شهرها تشکیل می‌دهند، افزود: ظرفیت ارتباطی بالای اعضا در سطح شهرستانها سبب سرعت گرفتن فعالیت خیرین شده و عموماً به دلیل ارتباط خوبی که با اصناف و سایر بخشها از سوی خیرین ازدواج برقرار می‌شود؛ شاهد مشارکت جدی و اثرگذار خیرین در برگزاری مراسم ازدواج و تأمین جهیزیه و حتی موضوع مسکن و اشتغال زوجین هستیم.
 
وی در مورد مجمع خیرین ازدواج یزد این مجمع را در ردیف نخستین مجامعی برشمرد که در کشور راه اندازی و تاکنون عملکرد قابل توجهی داشته است.
 
مدیرکل برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان بهره گیری از ظرفیت حداکثری خیرین در استان‌ها در امر ازدواج جوانان را رسالت اصلی مجمع خیرین برشمرد و خواهان تعامل جدی و دوسویه مؤسسات خیریه ازدواج با مجامع خیرین ازدواج شد.
 
کریمی ادامه داد: با تعامل مناسب و نظام‌مند مؤسسات خیریه ازدواج با مجمع خیرین ازدواج شناسایی زوجین نیازمند و توزیع هدفمند و واحد کمک‌ها تسهیل شده و از موازی کاری و یا خدای نکرده سودجویی ها در دریافت کمک جلوگیری می‌شود.
 
زهرا رستگار، مدیرعامل مجمع خیرین ازدواج یزد نیز در این نشست به تشریح برنامه‌های مجمع در سال ٩٨ پرداخت.
 
 در این نشست با حضور مدیرکل برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان از نسخه اولیه نرم افزار یزدان (طرح ابتکاری مجمع خیرین ازدواج یزد) با هدف ساماندهی کمک‌ها به زوجین رونمایی شد..
 
منبع:خبرگزاری مهر
 
 

بخش نظردهی بسته شده است..