در افتتاح نخستین مرکز یادگیری اجتماعی اقتصادی کشور مطرح شد:

گره خوردن اندیشه های مردم محلی و مسئولان لازمه موفقیت برنامه های اجتماعی

فخرالسادات خامسی هامانه در مراسم افتتاح مرکز یادگیری و توسعه اجتماعی، اقتصادی شهرستان بهاباد تمرکز این مرکز را بر کنترل و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در شهرستان ها بیان کرد.

به گزارش یزدی نیوزمدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری یزد در آیین افتتاح این مرکز که با حضور استاندار یزد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، فرماندار و امام جمعه بهاباد، وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس صندوق کارآفرینی امید کشور، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد، اعضای شورای شهر بهاباد و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی در دانشگاه آزاد اسلامی بهاباد برگزار شد، تمرکز این مرکز را بر کنترل و پیشگیری از آسیب های اجتماعی بیان کرد. 

«فخرالسادات خامسی هامانه» از اهداف این مرکز ایجاد کسب و کارهای محلی و خرد، تقویت مهارت‌های اجتماعی و بهره گیری از ظرفیت های بومی زنان و جوانان را نام برد.
خامسی همچنین حمایت از طرح های منتخب و ایجاد کسب و کار، تربیت تسهیلگران و مربیان بومی، راه اندازی اتاق کارآفرینی در مدارس، افزایش نشاط اجتماعی بانوان و راه اندازی مرکز توسعه محلی ویژه جوانان، بانوان و دانش آموزان را از دیگر اهداف این طرح دانست.
این مسئول استفاده از سازمان های مردم نهاد در برگزاری دوره های آموزشی و اجرای برنامه های نشاط اجتماعی را از پتانسیل‌های خوب این مرکز عنوان کرد. 
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد گفت: در صورت موفقیت طرح، این طرح می تواند تداوم یابد و با اختصاص بودجه بیشتر، در دیگر شهرستان های کم برخوردار نیز اجرا شود.
خامسی در مورد مؤسسه اجرا کننده این طرح اظهار کرد: جمعیت خیریه پیام روشنی به مدیرعاملی مشاور سابق امور بانوان استاندار و دیگر بانوان مدیر، فرهیخته و توانمند استان شکل گرفته و نگاه آنها نگاهی اقتصادی به مسائل اجتماعی است.
وی به آسیب های مورد تأکید مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: بر اساس تأکید مقام معظم رهبری برای جلوگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی اعم از اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی، نقاط حاد و بحرانی و فساد و فحشا، سازمان امور اجتماعی کشور برنامه هایی را طرح ریزی کرده و خواستار اجرایی شدن آنها در شهرستان ها شده است.
 
 
همراهی جامعه محلی لازمه موفقیت طرح های اجتماعی
 
 
مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری یزد افزود: شهرستان بهاباد با توجه به ظرفیت اقتصادی، اجتماعی، گردشگری و کشاورزی، مرکز هدف برنامه یادگیری اجتماعی اقتصادی قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه یافتن زبانی مشترک، نزدیک کردن گفتمان ها و گره خوردن اندیشه‌های شهرستان مهمترین اهداف این طرح بوده است، گفت: حتی اگر طرحی بدون همراهی بخشی از جامعه باشند، نمی‌تواند به درستی موفق شود.
خامسی تصریح کرد: نباید در گذشته ماند و باید برای حفظ گذشته ها و انتقال آن به آینده مجهز به زبان امروزی ها شد.
مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری یزد با اشاره به نگاه اقتصادی دولت به حوزه های اجتماعی، گفت: برنامه های اقتصادی نیاز به پیش زمینه های اجتماعی و بلعکس دارد با این وصف، این طرح در قالب مناطق حاد و بحرانی، در شهرستان بهاباد تدوین شد تا افراد توانمند در سطح شهرستان شناسایی و با برگزاری دوره های آموزشی در دست گیرنده امور اجتماعی شهرستان شوند.
وی خاطرنشان کرد: چشم انداز ما تبدیل این شهرستان به یکی از شهرستان های پیشرو در کاهش آسیب های اجتماعی در استان و کشور است؛ چراکه شهرستان بهاباد تنها شهرستانی بوده است که در این حوزه طرح مدونی داشته و امید داریم پیشرفت مؤثر این طرح زمینه ساز اجرای آن در کشور باشد.
خامسی در پایان سخنانش تصریح کرد: اگر هدف خوبی داشته اما تدبیر خوبی نداشته باشیم، نخواهیم توانست به خوبی موفق شویم و باید بدانیم که لازمه موفقیت در برنامه های اجتماعی اقتصادی شهرستان ها، حمایت و همراهی همیشگی مؤسسات خیریه و مردم نهاد، مسئولان شهرستانی و استانی و نیز امامان جمعه و جماعات خواهد بود.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..