امام جمعه یزد در جمع طلاب مهریز:

سنت‌های گذشته در اداره حوزه‌های علمیه باید احیا شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: سنت‌های گذشته در حوزه علمیه باید احیا شود و این مراکز باید بتوانند مانند گذشته افراد شاخص و متخصص برای جامعه اسلامی تربیت کنند.

به گزارش یزدی نیوز آیت الله محمدرضا ناصری در ادامه سفر خود به شهرستان مهریز در دیدار با طلاب و روحانیون این شهرستان اظهار داشت: مدرسان حوزه‌های علمیه با آموزش‌های مفید، طلاب متخصص و متعهد و دلسوز مردم، اسلام و انقلاب برای جامعه تربیت کنند.

 
وی با تاکید بر اینکه سنت‌های گذشته در مورد حوزه‌های علمیه باید احیا شود، عنوان کرد: طلاب حوزه‌های علمیه باید در کسب علم و تحصیل خودجوش باشند و این علم‌آموزی باید برای جامعه مفید باشد.
 
امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه می‌توانند با استفاده از وقفیات مردمی اداره شوند و این اتفاق نیازمند فرهنگ سازی است.
 
ناصری ادامه داد: حفظ انقلاب یکی از مهمترین مأموریت‌های روحانیت است و این مأموریت مهم باید به بهترین نحو به انجام برسد و روحانیون و طلاب در خط مقدم دفاع از انقلاب اسلامی باشند.
 
وی با اشاره به اهمیت ایجاد امید به زندگی در همه افراد جامعه خاطرنشان کرد: روحانیون باید روحیه امید، ایثار و شهادت طلبی که دشمن در حال تضعیف همه آنها و ضربه زدن به ملت ایران است را تقویت کند.
 
ناصری عنوان کرد: حوزه‌های علمیه باید با کسب درآمدهای پایدار از طریق جذب خیرین برای کمک رسانی به حوزه‌های علمیه فعال شوند.
 
تکمیل حوزه علمیه برادران مهریز نیازمند ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار است
 
امام جمعه مهریز نیز در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از حضور امام جمعه یزد در شهرستان مهریز، خواستار تکمیل عملیات عمرانی حوزه علمیه برادران مهریز شد و اظهار داشت: تکمیل این پروژه نیازمند اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان است.
 
حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی ادامه داد: روحانیون و طلاب مهریز با اتحاد و همبستگی که دارند توانسته‌اند مسئولان ادارات را با خود همراه کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: در همه ادارات نماز اول وقت توسط روحانیت اقامه می‌شود همچنین با حضور امام جمعه شهرستان مهریز هر هفته نماز مشترک و با بیان توصیه‌های حضرت علی (ع) در خصوص رفتار مسئولان با زیردستان و ارباب رجوع بیان می‌شود.
 
 شهرستان مهریز که در فاصله ۳۰ کیلومتری از مرکز استان یزد قرار گرفته، ۱۰۰ طلبه خواهر و برادر دارد.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..