امام جمعه یزد:

مدیریت معادن به افراد بومی واگذار شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: یکی از راه های پیشرفت و عدم اتکا به درآمدهای نفتی، واگذاری مدیریت معادن به افراد بومی در مناطق مختلف است.

به گزارش یزدی نیوزآیت الله محمدرضا ناصری در جلسه شورای اداری شهرستان مهریز اظهار داشت: جوانان می‌توانند با بکارگیری دو مقوله تفکر و تعقل به رونق تولید و چه بسا به درجات بالایی از علم و دانش در دنیا دست یابند.

 
وی افزود: با برنامه ریزی ویژه مدیران و نیروهای انسانی می‌توان از ظرفیت‌های کم نظیر انسانی و طبیعی که انگیزه زیادی در انجام فعالیت‌های ویژه برای پیشرفت انقلاب اسلامی دارند، بهره برد.
 
ناصری ادامه داد: برای استفاده از همه فرصت‌ها باید با بکارگیری نیروی انسانی آموزش دیده به نوآوری‌های فراوانی دست پیدا کرد.
 
امام جمعه یزد تصریح کرد: یک نیروی انسانی و مدیر موفق می‌تواند در پرتو تفکر به عملکردی مستحکم و به‌روزتر دست پیدا کند.
 
ناصری با اشاره به حدیث امام علی (ع) در مورد اهمیت تفکر عنوان کرد: مسئولان باید در مقابل افراد جامعه فکور و متدین باشند که همه دنیا به حال مردم ایران غبطه بخورند.
 
وی افزود: مشکل اساسی که سبب کندی پیشرفت در جامعه ما و کشور ایران شده، عدم نوآوری و وابستگی کشور به درآمدهای نفتی و واردات کالاهای خارجی است که این روند باید متوقف شود.
 
ناصری با اشاره به راه حل‌های به وجود آمدن نوآوری و پیشرفت ادامه داد: مسئولیت پذیر بودن، جلوگیری از خام فروشی به کشورهای خارجی، تکیه بر معادن و واگذاری مدیریت آنها به افراد بومی منطقه، سرمایه گذاری در صنایع با اشتغالزایی زیاد و هزینه کم و درآمد عالی مانند پوشاک همچنین ذخیره سازی آب باران و آبیاری قطره‌ای در صنعت کشاورزی می‌تواند باعث رونق تولید و نوآوری در کشور شود.
 
ضرورت استفاده از افراد بومی و متخصص برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مهریز
 
استاندار یزد نیز در این جلسه با بیان اینکه شرایط امسال اعتبارات دولتی بسیار سخت است، اظهار داشت: باید همچنان به روند تولید و اشتغالزایی ادامه داد و هرگز عقب نشینی نکرد.
 
محمدعلی طالبی عنوان کرد: شهرستان مهریز ظرفیت‌های زیادی در اشتغالزایی دارد که باید با تدبیر و استفاده از افراد بومی متخصص بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام را عملیاتی کرد.
 
طالبی ادامه داد: امام جمعه و فرماندار مهریز در طول مدیریت خود به درخواست‌ها و مطالبات مردمی جامعه عمل پوشانده و موفقیت‌های زیادی در این زمینه کسب کرده‌اند.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..