قضات و وکلا در قضاوت‌هایشان خدا را ملاک قرار دهند

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه قضات و وکلا در قضاوت‌هایشان خدا را ملاک قرار دهند گفت: ایران در قبال تحریم‌های آمریکا برای شکایت در دادگاه‌های بین المللی دیر عمل کرد.

به گزارش یزدی نیوز آیت الله محمد رضا ناصری یزدی در دیدار رئیس هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان یزد با وی با بیان اینکه ما باید در حکمیت‌های خود به عدل رفتار کنیم که حق هیچ کس ضایع نشود اظهار داشت: برگزاری دوره‌های مختلف برای وکلا، بالاخص وکلای جدید در جهت باتجربه تر شدن و مدنظر قرار دادن خدای متعال در حکمیت‌هایشان امری ضروری است.

 
نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه اگر فردی برای پول و درآمد بیشتر پرونده‌ای را قبول کند، اولین خیانتی است که انجام داده، گفت: چون فرد به دنبال پول بیشتر است و نمی‌تواند قاضی و وکیل خوبی باشد چون وکالت از نفس اماره و شیطان درونش می‌کند.
 
امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه فرهنگ پول بیشتر باید کمرنگ شود افزود: اگر این فرهنگ نیست که ان‌شاءالله نباشد ولی اگر هم وجود دارد، کمرنگ شود تا قاضی بتواند عدالت را حاکم بر همه چیز ببیند و از مسیر حق منحرف نشود.
 
 
وی خاطرنشان کرد: اگر حق مظلومی از ظالمی گرفته و عدالت حفظ شود، ارزش بسیاری زیادی نزد خدای متعال دارد پس کار وکیل و قاضی بسیار حساس و ارزشمند است.
 
ناصری یزدی اضافه کرد: وکلا و قضات نباید خدا را فراموش کنند و اینکه به خاطر مادیات چشم از حقایق ببندند و حق مظلومی را پایمال کنند.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه قضات و وکلای تازه وارد باید اطلاعات و آگاهی کامل داشته باشند و بهترین تصمیم را بگیرند تصریح کرد: همچنین قضات و وکلایی که با تجربه هستند هم نباید از آن تجربه سوء استفاده کنند.
 
امام جمعه یزد با بیان اینکه ایران در زمینه تحریم‌های ظالمانه‌ای که به آن روا شده دیر عمل کرده است اظهار داشت: حداقل کاری که می‌شد در قبال تحریم‌های آمریکایی‌ها کرد، شکایت به دادگاه‌های بین المللی بود که بالاخره نتیجه نیز خواهد داشت.
 
وی افزود: کاری که آمریکایی‌ها انجام می‌دهند خلاف حقوق بشر و انسانیت است و بدون شک این مسائل را می‌توان در سطح بین الملل پیگیری کرد.
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..