‌منازل موجود در بافت‌های فرسوده یزد هر چه سریع‌تر باید ایمن‌سازی شود

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد تاکید کرد: منازل موجود در بافت‌های فرسوده یزد هر چه سریع‌تر باید ایمن سازی شود.

به گزارش یزدی نیوز هادی هادی نسب در جلسه‌ای که به منظور پیگیری انعقاد تفاهم نامه بیمه منازل مسکونی و اماکن تجاری استان برگزار شد با بیان اینکه شهروندان برای ساخت منازل خود مسئله مقاوم سازی را مدنظر قرار دهند اظهار داشت: مسئله‌ای که شهروندان باید به آن توجه کنند، دریافت آموزش‌های لازم در خصوص مقابله با بلایای طبیعی است.

 
مدیرکل مدیریت بحران استان یزد با تاکید بر اینکه منازل موجود در بافت‌های فرسوده هر چه سریع‌تر باید ایمن سازی شود افزود: همچنین شهروندان می‌توانند با شرکت در دوره‌های آموزشی مباحث مختلفی همچون انجام کمک‌های اولیه و نحوه پناه گیری را فرا گیرند.
 
وی با اشاره به برگزاری مانورهای تخصصی و عمومی ویژه دستگاه‌ها و اقشار مختلف مردم در سطح استان خاطرنشان کرد: انجام این مانورها سبب می‌شود که در زمان حادثه بتوانند بهترین تصمیم را گرفته و از خسارت‌های بعدی جلوگیری کنند.
 
هادی نسب در ادامه به اهمیت بیمه کردن منازل اشاره و تصریح کرد: بیمه کردن مناطق توسط مردم بسیار حائز اهمیت است و در زمان‌های وقوع حادثه که خسارت‌های زیادی نیز در پی دارد، بخشی را بیمه جبران می‌کند و می‌تواند کمکی برای آنها باشد.
 
مدیرکل مدیریت بحران استان یزد اجباری شدن بیمه حوادث را بسیار مهم و تاثیرگذار در کیفیت ساخت و سازها، کاهش هزینه‌های دولت و همچنین افزایش سرعت کار مدیریت بحران دانست و افزود: علاوه بر این مباحثی که بیان شد، شرکت‌های بیمه‌ای را ملزم به پرداخت و جبران خسارات وارده ناشی از حوادث طبیعی می‌کند و دیگر نیازی نیست تا دولت هزینه‌ای بابت خسارات وارد بپردازد.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..