مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری:

برای رونق اشتغال بانوان توانمندسازی می کنیم

فاطمه دانش یزدی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه توانمندسازی بانوان محلی گفت: هدف ما رونق اشتغال بانوان محلی است که پیشبرد این هدف نیازمند توانمندسازی بانوان جامعه محلی است.

به گزارش یزدی نیوزفاطمه دانش یزدی با اشاره به نقش سازمان های مردم نهاد در ارتقای توسعه محلی، بیان کرد: تشکل های اجتماعی و گروه های مردمی خواهند توانست با مشارکت فعال در برنامه های اقتصادی به توانمندسازی جامعه محلی به ویژه بانوان مناطق حاشیه نشین کمک کنند. 

دانش تصریح کرد: این برنامه در راستای طرح «توان افزایی و تاب آوری اجتماعی زنان و خانواده» با محوریت توانمندسازی اقتصادی بانوان طرح ریزی شده است. 
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد بر لزوم ارتقای نشاط اجتماعی و فعالیت های اجتماع محور در بطن برنامه های اجتماعی فرهنگی تأکید کرد و خواستار همراهی بانوان محلی در پیشبرد این برنامه ها شد. 
وی ایجاد کارگروه اشتغال را راهی برای توانمندسازی بانوان و ایجاد کارآفرینی در بانوان دانست و اظهار امیدواری کرد که با همراهی مسئولان شامل رونق اشتغال بانوان استان باشیم. 
دانش در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: امیدواریم با هم افزایی و همراهی بخش دولتی، بخش خصوصی و سمن ها بتوانیم در بخش های محله محور، اجتماع محور و خانواده محور پررنگ باشیم.
 
 
برگزاری نمایشگاه های محلی اقدامی ارزشمند برای توسعه
 
 
مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری یزد در مراسم افتتاح همایش توانمندی بانوان که در حسینیه حسن آباد مشیر برگزار شد، این برنامه را نماد و نمود توجه مسئولان استان به توانمندسازی مردمان مناطق حاشیه نشین و اقدامی ارزشمند در راستای توسعه محلی بیان کرد. 
فخرالسادات خامسی هامانه با اشاره به برنامه های دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری در حوزه توانمندسازی اجتماعی اقتصادی گفت: این موارد پیش زمینه توسعه همه جانبه کشور خواهد بود. 
خامسی با اشاره به تأسیس دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی در سه منطقه یزد با حضور شش متخصص در حوزه های توسعه ای، گفت: یکی از این دفاتر در محله حسن آباد مستقر خواهد شد و آنچه در این دفاتر مشهود است، جایگاه پررنگ بانوان در امر توسعه است.
به گفته وی، در منطقه حسن آباد بانوان توانمندی هستند که نیاز به عرضه توانمندی های خود دارند از این رو، طی صحبت ها با صندوق کارآفرینی امید، این صندوق اعلام آمادگی کرده است که  در قالب نمایشگاه های دائمی و طرح های پایدار از توانمندسازی بانوان محلی حمایت شود. 
خامسی تصریح کرد: ما به توانمندسازی اقتصادی اجتماعی بانوان در مناطق حاشیه نشین باور داریم و تلاش می کنیم با تلاش برای بهینه و بروز کردن محلات، دیگر در آینده شاهد محلات حاشیه نشین نباشیم.
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..