معاون عمرانی استاندار یزد مطرح کرد:

افزایش نظارت بر تخلفات ساخت و ساز با تقویت پلیس ساختمان در استان یزد/ ضرورت توجه شهروندان به قانون مداری

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد از برخورد با تخلفات ساخت و ساز و افزایش کنترل و نظارت در این حوزه با تقویت پلیس ساختمان خبر داد و گفت: رعایت حقوق شهروندی و قانون مداری مورد توجه تمام بخش ها به ویژه شهروندان قرار گیرد.

به گزارش یزدی نیوزهمزمان با اجرایی شدن طرح پلیس ساختمان؛ معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد بیان کرد: با توجه به اهمیت برخورد با تخلفات ساختمانی در استان؛‌کمیته ای ویژه بررسی و نظارت بر این موضوع با محوریت دفتر فنی،امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری، سازمان نظام مهندسی و شهرداری یزد تشکیل شده است.

« محسن صادقیان» افزود:از سوی دیگر بحث برون سپاری اجرائیات شهرداری نیز به صورت پایلوت در منطقه ۴ شهرداری یزد به بخش خصوصی واگذار شده است تا زمینه به کارگیری سایر ظرفیت ها برای فعالیت موثر در این موضوع فراهم شود.
صادقیان یادآورشد:فعال سازی پلیس ساختمان از  دیگر اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری یزد در این راستا می باشد که پس از بررسی ۶ ماهه نتایج این طرح  و برطرف نمودن  کاستی های آن،در سایر مناطق شهری  نیز برنامه ریزی و در دستور کار قرار می گیرد.
وی گفت:یکی از اولویت های «طرح پلیس ساختمان» کنترل ساخت و سازهای خلاف قانون و بدون مجوز در سطح شهر است، که از مرحله اول و قبل از شروع هر فعالیتی متقاضی در مسیر قانونی و برای دریافت مجوزهای لازم راهنمایی و در صورت بروز هر گونه تخلف،طبق قانون با موضوع برخورد می شود.
معاون عمرانی استاندار یزد با اشاره به نگاه پیشگیرانه پلیس ساختمان به مدیریت شهری در حوزه ساخت و ساز خاطرنشان کرد:متاسفانه در حال حاضر پرونده های زیادی  را شاهد هستیم که بدون دریافت مجوزهای لازم ،ساخت و ساز را انجام داده اند که برای رسیدگی به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارسال می شوند و متاسفانه تخلف با پرداخت جریمه مرتفع می گردد که این موضوع زیبنده شهر و استان یزد نیست و تلاش پلیس ساختمان از همان ابتدا تسهیلگری در مسیر اجرای قانون است.
صادقیان ادامه داد:بر این اساس لازم است فرد متقاضی قبل از انجام هر نوع ساخت و سازی مراحل قانونی را برای آغاز فعالیت طی کند که برخی شهروندان از این موضوع ابراز نارضایتی دارند و برای حل این دغدغه تقویت روحیه قانون مداری و  فرهنگ سازی در زمینه رعایت مولفه های زندگی شهری از سوی اصحاب رسانه ، فرهگ و نهادهای متولی در جامعه ضرورت دارد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد در پایان بر توجه شهروندان به اجرای قانون تاکید و بیان کرد:برخی ساختمان ها نیز به علت قولنامه ای بودن و داشتن سند مشاع نمی تواند پروانه ساخت بگیرند که برای حل این مسئله ،جلساتی با شورای شهر و شهردای برگزار شده است و تلاش می شود موضوع با محوریت پلیس ساختمان به صورت مرحله ای ساماندهی شود. 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..