تشریح فعالیت های گروه تعاونی پیشگامان در نشست نخبگان جوان با وزیر تعاون

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست صمیمی با نخبگان جوان با اشاره به اینکه سال‌ها موضوع جوانان و حضور آنها در مدیریت کشور به صورت شعارگونه مطرح می‌شده است، اظهارداشت، تن دادن به ملزومات این شعار کمی سخت است.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از روابط عمومی گروه تعاونی پیشگامان، شریعتمداری افزود: در دومین دوره فعالیت رئیس‌جمهور، مسئله شفاف‌سازی و استفاده از حضور جوانان به عنوان گام‌های اساسی در دولت مطرح شد. در بیانیه گام دوم انقلاب نیز بیشترین واژه تکرار شده، واژه جوان و جوانان است و توصیه بر اینکه کشور باید بر محور جوانان اداره شود.

وی تصریح کرد: با این شرایط مگر کسی توان این را دارد که جلوی حضور جوانان را در عرصه اجتماع و مدیریت بگیرد؟ البته مشکلاتی هست، اما باید قدم برداشت و استوار باقی ماند. تردیدی نیست وقتی می‌گوییم جوان یعنی ابتکار، نوآوری، قدرت، خلاقیت، سلامت، انجام کار علی‌رغم محدودیت‌ها و … .

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر لزوم شفاف‌سازی معاملات و پرداخت حقوق و مزایا بر اساس کارآمدی تأکید کرد و گفت: بالا بردن بازده دارایی‌های صندوق‌های بازنشستگان جزء وظایف ما است. وی افزود: باید به صورت سالیانه مدیران تغییرات مثبتی را که انجام داده‌اند، به مردم گزارش کنند.

شریعتمداری در پایان گفت: باید نهضت مهارت‌افزایی در کشور ما ایجاد شود و اگر در گذشته، خیران در مدرسه‌سازی فعالیت می‌کردند، اکنون در مهارت‌افزایی فعال شوند.

امیر حسین رضایی نژاد کارآفرین جوان و مدیرعامل باشگاه مشتریان پیشگامان نیز به عنوان یکی از نخبگان جوان در حضور وزیر تعاون به تشریح فعالیت های گروه تعاونی پیشگامان پرداخت.

رضایی نژاد به تعداد ۵۰۰۰۰ سهام دار این مجموعه تعاونی اشاره نمود و تاکید کرد: تعاونی فراتر از یک شرکت و در واقع یک مفهوم و تفکر است. گروه تعاونی پیشگامان بیش از ۱۰۰۰ نفر اشتغال مستقیم و ۵۰۰۰ نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد نموده است.

رییس هیئت مدیره بندرخشک پیشگامان افزود: بندرخشک پیشگامان ضمن آماده سازی زیر ساختهای کیفی و کمی شرایط منحصر به فردی را برای  بهره برداری گسترده فعالان این حوزه را فراهم نموده است. پهنای باند اختصاصی ایجاد شده توسط تنها مالک فیبر در آبهای آزاد دیگر خدمت گروه تعاونی پیشگامان است.

وی در رابطه با دو کارخانه تولید کاغذ از سنگ و شرکت الکترونیکی عصر ارتباطات توضیحاتی داد و به فناوری خاص آنها اشاره نمود. همچنین نمونه ای از کاغذ سنگی و ویژگی های زیست محیطی آن را تشریح کرد.

شرکت پیشگامان توسعه ارتباطات که ارائه دهنده خدمات اینترنت و ارتباطات ثابت به شهروندان و شرکت ها است یکی دیگر از ۳۰ شرکت فعال گروه تعاونی پیشگامان بود که رضایی نژاد توضیحاتی پیرامون نحوه فعالیت آن ارائه داد. 

کشورشاهی مدیر شتابدهنده پیشگامان  نیز در این نشست به ارائه گزارشی از فعالیت های استارتاپ های این مجموعه پرداخت و اعلام کرد با حمایت و ورود به این بخش زمینه ای برای تکمیل نمودن زنجیره ارزش خدمات گروه تعاونی پیشگامان فراهم شده است. میانگین سنی جوان پرسنل و مدیران گروه تعاونی پیشگامان و وجود استعداد های بالقوه جوان موضوع دیگری بود که با اشاره به آن از این وزارت خانه درخواست شد سیاست گذاری ها در جهت تقویت این قشر صورت گیرد.

 

بخش نظردهی بسته شده است..