۱۰ درصد جمعیت استان یزد را سالمندان تشکیل می‌دهند

مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به اینکه ۱۰ درصد جمعیت استان یزد را سالمندان تشکیل می‌دهند گفت: مرکز روزانه سالمندان بهار محمود آباد یزد با کمک‌های خیری ساخته می‌شود.

به گزارش یزدی نیوزجلیل عفتی در آئین کلنگ زنی مرکز روزانه سالمندان بهار در محمود آباد یزد با اشاره به اینکه ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت استان یزد را سالمندان تشکیل می‌دهند اظهار داشت: این آمار ۹.۳ درصد جمعیت استان یزد است که هشت صدم درصد از جمعیت کشوری بیشتر است.

 
مدیرکل بهزیستی استان یزد به آمار قریب به ۱۰ درصدی جمعیت سالمندان استان اشاره کرد و افزود: طبق آماری که ارائه می‌شود، تعداد سالخوردگان شهری استان یزد بیشتر از روستاها است.
 
 
 
وی در ادامه با بیان اینکه سالمندان در مراکز روزانه سالمندی فعالیت‌های مختلفی را انجام می‌دهند خاطرنشان کرد: آنها در کنار دریافت خدماتی همچون کاردرمانی، مسائل آموزشی و خدمات توان‌بخشی ساعاتی را در کنار خانواده‌هایشان سپری می‌کنند.
 
عفتی با اشاره به اینکه مرکز روزانه سالمندان بهار محمود آباد یزد دارای زمینی با مساحت ۲۹۷ متر است خاطرنشان کرد: این مرکز سالمندی با هزینه خیرین محترم استان یزد ساخته می‌شود که نشان از نیت خیرخواهانه این عزیزان دارد.
 
مدیرکل بهزیستی استان یزد اضافه کرد: راه اندازی مرکز روزانه سالمندی زمینه حضور این افراد را در کنار خانواده‌هایشان فراهم و سبب می‌شود که آنها با انگیزه بهتری از خدماتی که در این مراکز برایشان فراهم شده استفاده کنند.
 
وی در پایان با بیان اینکه مرکز روزانه سالمندان بهار محمود آباد یزد به ۵۰ نفر از سالمندان خدمت رسانی می‌کند تصریح کرد: آنها در این مرکز خدمات توان‌بخشی، کار درمانی، آموزشی را فرا می‌گیرند.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..