کاهش ۱۵ درصدی قیمت میوه در بازار یزد/عرضه نوبرانه گوجه‌سبز به قیمت ۲۵۰۰۰ تومان

رییس اتحادیه میادین میوه و تره‌بار یزد با اشاره به کاهش 15 درصدی قیمت انواع میوه و صیفی جات، لازمه تداوم این روند نزولی را ثبات وضعیت اقتصادی کشور عنوان کرد.

به گزارش یزدی نیوز«حسین مشرف» با اشاره به کاهش ۱۵ درصدی قیمت میوه و تره بار یزد، اظهار کرد: در این چند هفته قیمت‌ها سیری نزولی را پیش گرفته‌اند که اگر رخدادهایی مانند سیل و صادرات، میوه‌ و اقلام صیفی را تهدید نکند، روند نزولی قیمت‌ها را شاهد خواهم بود.

 
وی در مورد انواع اقلام پرمصرف صیفی‌جات و قیمت‌های آنها تصریح کرد: انواع خیارسبز گلخانه‌ای به قیمت ۴۰۰۰ تومان و آویز ۳۰۰۰ تومان، سیب زمینی از ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان و گوجه فرنگی نیز از ۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان در میادین میوه و تره‌بار یزد عرضه می‌شود.
 
به گفته‌ی این مسئول، پیاز به قیمت ۷۵۰۰ تا ۹۰۰۰ تومان و کاهو نیز ۱۱۵۰ تومان در میادین تره بار عرضه می‌شود. 
 
وی با اشاره به کاهش تقاضا و عرضه سیب درختی در بازار یزد، خاطرنشان کرد: هر چند این میوه گران بود و از ۴۰۰۰ تا ۱۰۵۰۰ تومان در میادین عرضه می‌شود، اما تقاضای مردم برای خرید این میوه نیز کاهش یافته است. 
 
مشرف در مورد سایر میوه‌ها نیز بیان کرد: هر کیلوگرم پرتقال والنسیا در میادین یزد از ۴۵۰۰ تا ۷۰۰۰ تومان عرضه می‌شود و قیمت میوه‌های پرفروش تابستانه همچون هندوانه و طالبی نیز کاهش یافته و در حال حاضر هندوانه از ۵۰۰ تا ۱۲۵۰ تومان و طالبی از ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان عرضه می‌شود. 
 
وی در رابطه با انواع نوبرانه‌ها هم تصریح کرد: تنها نوبرانه‌ای که در حال حاضر در بازار میوه و تره بار یزد عرضه می‌شود، گوجه سبز است که از ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان توزیع می‌شود.
 
وی در رابطه با قیمت سبزیجات نیز خاطرنشان کرد: هر کیلو سبزی خوردنی از ۲۵۰۰ تا ۳۱۰۰ تومان و سبزی خورشتی از ۱۵۰۰ تا ۲۳۰۰ تومان عرضه می‌شود که نرخ آماده این اقلام نیز برای سبزی خوردن ۱۴۰۰۰ و سبزی خورشتی ۸۰۰۰ تومان در نظر گرفته شده است. 
 
مدیر اتحادیه میادین میوه و تره بار در پایان با تاکید بر این که این قیمت‌ها متعلق به بازار میادین میوه و تره بار است، متذکر شد: همه اقلام میادین در بازار آزاد با ۳۰ درصد افزایش قیمت به فروش می‌رسند. 
 
 
منبع:ایسنا یزد
 

بخش نظردهی بسته شده است..