مدیر کل حفظ نباتات یزد:

وضعیت نگران‌کننده نیست ولی آماده مقابله‌ایم

مدیر کل حفظ نباتات جهادکشاورزی استان یزد، با بیان این که وضعیت نگران‌کننده‌ای نسبت به هجوم ملخ‌ها در یزد وجود ندارد، بر لزوم اطلاع‌رسانی به موقع بهره‌برداران در صورت مشاهده جمعیت اولیه ملخ‌ها تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوز«مرتضی فتاحی اردکانی»  با بیان این که یزد هیچ گونه وضعیت نگران‌کننده‌ای در رابطه با هجوم ملخ‌ها ندارد، اظهار کرد: در صورت ظهور جمعیت ملخ‌ها، تجهیزات، ادوات و سموم کافی برای مقابله با آن‌ها وجود دارد. 

 
وی افزود: ریزش ملخ‌ها در شش استان کشور که عمدتاً در نواحی منابع طبیعی قرار داشته، رخ داده است و کمتر به مزارع و باغات هجوم آورده‌اند ولی با این حال، منجر به فعالیت متولیان مربوطه در مبارزه با ملخ‌ها شده است.
 
این مسئول با بیان این که مشاهده ملخ‌ها در برخی از استان‌ها و شهرهای هم‌مرز منجر به آمادگی بیش از پیش استان برای مقابله با این آفت شده است، تصریح کرد: با اعلام شبکه‌های مراقبت و پیش آگاهی‌های لازم، اکیپ‌های مبارزه آماده مقابله در قالب اقدامات دفاعی لازم هستند.
 
مدیر کل حفظ نباتات جهادکشاورزی استان با اشاره به ضرورت اطلاع‌رسانی به موقع بهره‌برداران در صورت مشاهده جمعیت ملخ‌ها، بیان کرد: جمعیت نوظهور اولیه در اغلب مواقع، جمعیت بسیار کمتری از ملخ‌ها را نسبت به جمعیت اصلی آن‌ها در بردارد لذا مقابله اولیه با آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. 
 
فتاحی خاطرنشان کرد: به همین منظور نیز از بهره‌برداران تقاضا داریم تا در صورت مشاهده ملخ‌ها به جهادکشاورزی هر منطقه به عنوان بهترین و پابکارترین متولیان مربوطه، اطلاع رسانی کنند. 
 
 
منبع:ایسنا یزد
 

بخش نظردهی بسته شده است..